اخبار ویژه, اسلایدر, جامعه, گوناگون

مسکن ملی در این تاریخ تحویل داده می شود

اخیرا سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وعده داده است که اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی تامین شده و از برنامه عرضه ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا ۱۴۰۴ خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 20626
پنجشنبه 5 مهر 1403 - 22:25

مسعود بیات‌منش با اشاره به این موضوع که مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن و با بهره‌مندی از تجربیات کسب‌شده در طرح مسکن مهر در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آغاز شد، گفته پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن طرح نهضت ملی مسکن شروع و مقرر شده که طی ۴ سال دولت سیزدهم ۴ میلیون واحد مسکونی احداث کند.

۶ میلیون ثبت نام در سامانه حمایتی مسکن

طبق گفته‌های بیات‌منش زمانی که سامانه tem.mrud.ir راه‌اندازی شد نزدیک به ۶ میلیون نفر در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند. پس از پالایش‌های انجام شده یک میلیون و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دانسته شدند و از این تعداد افراد واجد شرایط به تعداد یک میلیون نفر موثر بودند که در حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

بیات‌منش ادامه داد: برای ۲۵۰ هزار متقاضی موثر باقی‌مانده از یک میلیون نفر متعهد شده، منتظر هستیم تا منابع مالی بانکی تأمین شود تا کار ساخت این واحدها را نیز آغاز کنیم.

تحویل۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گفته بیات‌منش، از حدود ۵ سال پیش تا امروز، برای متقاضیان موثر مسکن که واجد شرایط شناخته شده‌اند و در سامانه مسکن حمایتی ثبت نام کرده ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد نیز به مردم تحویل شده است. در حال حاضر نیز دولت تعهد داده تا برای یک میلیون متقاضی دیگر هم مسکن بسازد و برای ۴۰۰ هزار واحد دیگر از باقیمانده ۷۵۰ هزار واحد زمین تأمین شده است.

آنطور که سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته است ۳۶۰ هزار واحدی هم در مرحله ساخت است و چیزی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. اگر منابع مالی تامین شود این واحدها تا سال ۱۴۰۴ تحویل داده می‌شوند.

منبع: کاماپرس

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *