خواندنی ها, گوناگون

آینده‌ای غیر قابل پیش بینی پیش روی مک‌ بوک‌ های تاشوی اپل

تحلیلگری به نام مینگ-چی کو، در پلتفرم X اعلام کرده است که مشکلات مربوط به بخش‌های مکانیکی و نمایشگر، تولید انبوه مک‌‌بوک تاشوی ۱۸.۸ اینچی اپل را با تأخیر مواجه کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 20146
شنبه 3 شهریور 1403 - 7:52

 هرچند به نظر می‌رسد اپل تولید مک‌بوک قابل انعطاف با نمایشگر ۲۰.۲۵ اینچی را متوقف کرده و به سمت تولید یک مدل بازطراحی شده با نمایشگر ۱۸.۸ اینچی رفته است، اما به نظر می‌رسد بروز مشکلات متعدد باعث تأخیر در عرضه این مدل خاص خواهد شد.

در حالی که رقبا به طور مداوم گوشی‌های هوشمند تاشوی جدید را روانه بازار می‌کنند، شرکت اپل رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

مینگ-چی کو، تحلیلگر TF International Securities، اعلام کرده است که اندازه نمایشگر مک‌بوک تاشو مورد بازبینی قرار گرفته است.

هرچند این تحلیلگر دلیلی برای کنار گذاشتن نسخه ۲۰.۲۵ اینچی ذکر نکرده است، اما احتمال دارد پیچیدگی‌های فنی مختلفی در این زمینه وجود داشته باشد.

اگرچه پیش‌بینی‌های اولیه آغاز تولید انبوه این محصول را نیمه اول سال ۲۰۲۶ نشان می‌داد، اما خبرها حاکی از آن است که اگر اپل موانع توسعه دیگری را جلوی راه خود نبیند می‌توان به آغاز تولید این دستگاه در اواخر سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ امیدوار بود.

با توجه به رویکرد اپل در طراحی محصولات با کمترین نقص ممکن، بزرگ‌ترین چالش پیش روی این شرکت، حذف کامل خط چین ایجاد شده در محل تا شدن نمایشگر است.

با وجودی که پیش‌تر گزارش شده بود که LG تأمین‌کننده اصلی پنل‌های نمایشگر اپل می‌باشد، اما راهکاری برای رفع این نقص فنی ارائه نشده است.

همچنین پیچیدگی‌های ناشی از وجود قطعات متحرک متعدد در لولا، احتمال بروز مشکلات در مکانیزم تا شدن را افزایش می‌دهد.

این موضوع باعث شده است تا تیم‌های طراحی و مهندسی اپل به صورت مداوم در راستای بهبود طراحی و مونتاژ محصول تلاش کنند که در نتیجه باعث تأخیر در تولید شده است.

مینگ-چی کو با رد ادعای وجود یک آی‌پد تاشو در زنجیره تأمین، می‌گوید که برخی افراد مک‌بوک تاشو و آی‌پد تاشو را یک محصول واحد در نظر گرفته‌اند، که این تصور اشتباه است.

در آخرین گزارش منتشر شده، هیچ اشاره‌ای به آیفون تاشو نشده است، که نشان می‌دهد توسعه این محصول امکان دارد به حالت تعلیق درآمده باشد.

در کل به نظر می‌رسد شرکت اپل قبل از ورود به بازار گوشی‌های هوشمند تاشو، روی توسعه مک‌بوک تاشو تمرکز کرده است.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *