جامعه, گوناگون

ال جی از سبک ترین لپ تاپ خود رونمایی کرد

ال‌جی با معرفی لپ‌تاپ فوق سبک Gram 16 Pro مجهز به پردازنده‌های نسل جدید Lunar Lake، گامی بلند در راستای ارتقای عملکرد لپ‌تاپ‌های سبک برداشته است.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 20498
چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 15:44

در نمایشگاه IFA 2024، پس از رونمایی پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل، بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار محصولات جدیدشان را با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی کردند. دراین‌میان، ال‌جی نیز جدیدترین لپ‌تاپ فوق سبک و قدرتمندش موسوم به Gram 16 Pro را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل جدید Core Ultra 200V موسوم به لونار لیک اینتل مجهز شده است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارتقا می‌دهند.

لپ‌تاپ فوق سبک و قدرتمند جدید ال‌جی با بهره‌گیری از واحد پردازش عصبی (NPU) داخلی لونار لیک، عملکردی معادل ۴۸ تاپس (TOPS) را ارائه می‌دهد. در‌نتیجه، تجربه‌ای بی‌نظیر و روان را برای کاربران در استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی مثل Copilot فراهم می‌آورد. کاربران می‌توانند از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی این لپ‌تاپ از‌جمله تولید متن و ایجاد تصاویر و دستیارهای بهره‌وری متنوع بهره‌مند شوند و بدون نگرانی از مصرف بیش‌از‌حد باتری، به افزایش بهره‌وری خود کمک کنند.

پردازنده‌های نسل جدید Lunar Lake اینتل به مصرف انرژی بسیار کم خود شهرت یافته‌اند. این پردازنده‌ها با محدوده‌ی توان حرارتی طراحی (TDP) ۱۷ تا ۳۰ وات، عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش درخورتوجهی می‌دهند. علاوه‌بر عملکرد قدرتمند NPU، لپ‌تاپ Gram Pro 16 به کارت گرافیک مجتمع Xe2 Battlemage اینتل مجهز شده است که عملکرد گرافیکی آن را تا ۶۷ تاپس ارتقا می‌دهد. این ترکیب قدرتمند لپ‌تاپ را برای انجام وظایف گرافیکی سنگین آماده می‌سازد.

مدل فعلی لپ‌تاپ Gram 16 Pro به نسل جدید پردازنده‌ی Core Ultra 7 155H میتیور لیک اینتل مجهز شده است. این لپ‌تاپ علاوه‌بر گرافیک داخلی Xe اینتل، به‌صورت اختیاری با کارت گرافیک قدرتمند چهارگیگابایتی RTX 3050 انویدیا نیز عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ جدید ال‌جی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD است. انتظار می‌رود مدل‌های آینده‌ی این لپ‌تاپ به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا مجهز شوند تا عملکرد گرافیکی بهتری ارائه دهند.

لپ‌تاپ Gram 16 Pro به‌دلیل طراحی فوق‌العاده سبک و باریک خود، به‌راحتی قابل‌حمل است. این لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی اولد بسیار با‌کیفیت مجهز شده است که طیف رنگی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و کنتراست بسیار زیادی دارد. مدل جدید Gram 16 Pro که با تراشه‌های لونار لیک به‌روزرسانی شده، ازنظر قابلیت‌های ارتباطی نیز بهبود یافته است. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی به‌طور رسمی عرضه شود.

منبع: تکنو دات آی آر

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *