تیتر یک

برای گرفتن گواهینامه خودروی پرنده آماده باشید | خودرو پرندۀ سریع Pegasus E معرفی شد

شرکت پگاسوس خودروی پرنده‌ای به نام Pegasus E را معرفی کرده است، که می‌تواند با سرعت‌های بزرگراهی حرکت کند و در کمتر از سه ثانیه از حالت رانندگی به پرواز تبدیل شود. این خودروی پرنده می‌تواند به صورت عمودی بلند شود و تا سه ساعت با یک پیشرانۀ هیبریدی و بدنه‌ای از فیبر کربن پرواز کند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 19125
سه شنبه 19 تیر 1403 - 11:47

شرکت Pegasus که در ملبورن استرالیا مستقر است، در چین هم حضور دارد و اکنون در حال انتقال دفتر مرکزی و تأسیسات تولیدی خود به لاس وگاس است.

این شرکت می‌گوید که از سال ۲۰۰۹ بر روی طراحی خودروی پرندۀ خود کار کرده است. در واقع این پروژه بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد و نمونه‌های اولیه این شرکت که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ پرواز کردند، مدت‌هاست جای خود را به Pegasus E زیبا و کاملاً محصور داده‌اند که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۱ انجام داد.

خودروی Pegasus E یک هلیکوپتر کوچک تک‌نفره است، که پره‌های خودکار و قابلیت تاشوندگی سریع دارد. این هلیکوپتر دارای یک شاسی خودرو با چرخ‌های کوچک و بدنه‌ای از فیبر کربن است. مشخص نیست که قسمت الکتریکی سیستم محرک هیبریدی دقیقاً از کجا وارد می‌شود، امّا به نظر می‌رسد قدرت احتراق از یک موتور دو زمانۀ سبک وزن و شلوغ به نام “Pegasus 800” حاصل می‌شود که حدود ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد.

خودروی Pegasus E وزنی معادل ۲۶۵ کیلوگرم دارد، بنابراین یک خودروی پرندۀ فوق سبک به حساب نمی‌آید. این خودروی پرنده در یک مخزن کامل ۶۰ لیتری با بار مفید ۱۰۱ کیلوگرم و سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع تا ۱۸۰۰ متر پرواز می‌کند. بُرد ۳ ساعته و ۴۲۰ کیلومتری Pegasus E بسیار بیشتر از آن چیزی است که سایر خودروهای پرندۀ تمام الکتریکی حال حاضر می‌توانند ارائه دهند.

این خودرو علی‌رغم چرخ‌های کوچک، در جاده می‌تواند سرعت بزرگراهی را تحمل کند، اگرچه یک محدودکنندۀ الکترونیکی وجود دارد که از سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت جلوگیری می‌کند. اندازۀ جمع و جور آن اجازه می‌دهد تا در گاراژهای استاندارد، همچنین جاپارک‌هایی با اندازۀ معمولی قرار گیرد.

عملکرد خودروی Pegasus E مانند ماشین‌های کارتینگ است، چرا که چرخش مناسبی دارد.

بدنۀ فیبر کربن آن شامل دو درب است که به سمت بالا باز می‌شوند، همچنین دارای سه پدال پا که بین حالت‌های رانندگی و پرواز کار می‌کنند، یک فرمان برای رانندگی و میله‌های جمعی و چرخه‌ای برای پرواز است. این ماشین پرنده از نظر ایمنی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان به صورت خودکار یک فرود ملایم داشت.

شرکت Pegasus می‌گوید که گواهینامۀ صلاحیت پروازی خودروی Pegasus E را از سازمان ایمنی هوانوردی غیرنظامی استرالیا دریافت کرده است، که به آن اجازه می‌دهد بر اساس مقررات موجود پرواز کند.

در حال حاضر برای پرواز با این ماشین پرنده در استرالیا به گواهینامۀ خلبان هلیکوپتر تفریحی نیاز است، امّا در آمریکا امکان دارد این‌طور نباشد. در وب‌سایت این شرکت آمده است: «پرواز با پگاسوس بدون گواهینامۀ خلبانی امکان‌پذیر می‌باشد، البته این در صورتی است که آزمون کتبی خلبان خصوصی FAA را با موفقیت به پایان رسانده باشید، همچنین برنامه‌های آشنایی با خودرو و آموزش اپراتور را که توسط شرکت تعیین شده است، تکمیل کرده باشید.»

شرکت Pegasus می‌گوید که ثبت گواهینامه در شرکت VicRoads در حال انجام است، امّا به طور دقیق مشخص نیست که این وسیله چگونه می‌تواند به عنوان یک خودرو، واجد شرایط شود.

ممکن است در ایالات ‌متحده تشریفات اداری کمتری وجود داشته باشد، امّا اغلب این نوع وسایل نقلیه از طرح‌بندی سه‌چرخه استفاده می‌کنند، چرا که آنها می‌توانند واجد شرایط دریافت عنوان موتورسیکلت باشند و از ارزیابی‌های ایمنی دقیق‌تر طفره بروند، امّا شرایط برای طراحی چهار‌چرخ بسیار پیچیده‌تر است.

بنابراین احتمال دارد نسخه‌ای که در ایالات‌ متحده به فروش می‌رسد، مدل سه چرخ Pegasus Sports باشد که در آن روتور دم حذف و یک سیستم پروازی با دو پرۀ متداخل جایگزین آن شود. امّا به گزارش Urban Air Mobility News، مدل خاصی که گویا در ایالات‌ متحده به فروش می‌رسد، یک مدل به نام Air Ferrari است، که دارای چهار چرخ و دو صندلی کنار هم است.

شرکت Pegasus درحال برنامه‌ریزی تولید نسخه‌های چهار صندلی، عملیات تاکسی هوایی بزرگ‌تر و موارد دیگر است. همچنین این شرکت به دنبال سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید از ۱۰ دستگاه مورد انتظار در سال ۲۰۲۵، به ۹۰۰ دستگاه در سال تا ۲۰۳۰ است. این شرکت جاه‌طلبی خاصی برای تبدیل شدن به تولیدکنندۀ پیشروی خودروهای پرنده در جهان دارد.

هنوز قیمت این خودروهای پرنده مشخص نیست، امّا به نظر می‌رسد قیمت مناسبی داشته باشند.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *