خواندنی ها, گوناگون

حالت گفت‌وگوی صوتی Gemini Live در‌دسترس قرار گرفت

حالت گفت‌وگوی صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جمنای گوگل از هم‌اکنون فعال شده است و کاربران می‌توانند با Gemini Live به‌صورت صوتی تعامل برقرار کنند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 19986
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 10:53

 گوگل در رویداد Made By Google، حالت گفت‌وگوی صوتی جدیدی برای جمنای به نام Gemini Live معرفی کرد. این ویژگی که برای مشترکان جمنای پیشرفته (Gemini Advanced) در‌دسترس است، بسیار شبیه به قابلیت گفت‌وگوی صوتی ChatGPT عمل می‌کند و امکان انتخاب از بین چندین صدا و گفت‌وگوی طبیعی، حتی قطع‌کردن صحبت بدون نیاز به ضربه‌زدن روی دکمه را فراهم می‌کند.

گوگل می‌گوید که مکالمات با Gemini Live می‌توانند «روان» (Free-Flowing) باشند؛ بنابراین، می‌توانید کارهایی مانند قطع‌کردن پاسخ در وسط جمله یا مکث‌کردن گفت‌وگو و بازگشت دوباره به آن را انجام دهید. جمنای لایو در پس‌زمینه یا زمان قفل‌بودن گوشی کار می‌کند. گوگل پیش‌تر در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O خود اعلام کرده بود که Gemini Live در راه است که می‌تواند ویدئو را در لحظه تفسیر کند

افزون‌براین، گوگل برای انتخاب کاربران ۱۰ صدای جدید جمنای ارائه کرده است. این ویژگی از امروز فقط به زبان انگلیسی و برای دستگاه‌های اندرویدی دردسترس قرار گرفته است. این شرکت می‌گوید که Gemini Live در هفته‌های آینده دردسترس کاربران iOS نیز قرار خواهد گرفت و زبان‌های بیشتری را پشتیبانی خواهد کرد.

ورج می‌نویسد که علاوه‌بر جمنای لایو، گوگل ویژگی‌های دیگری را برای دستیار هوش مصنوعی خود معرفی کرد؛ از‌جمله افزونه‌های جدید برای اپلیکیشن‌هایی مانند Keep ،Tasks ،Utilities و YouTube Music که بعداً منتشر خواهند شد. جمنای درک زمینه‌ی صفحه‌نمایش را بهبود بخشیده است که مشابه ویژگی‌های هوش مصنوعی‌ای است که اپل در WWDC امسال معرفی کرد.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *