خواندنی ها, گوناگون

خوشمزه ترین موچی رو با آرد برنج ایرانی درست کن

موچی یک دسر است که معمولاً با استفاده از آرد برنج ویژه ای به نام موچی‌گومه تهیه می‌شود که خاصیت چسبندگی بالایی دارد. شما می‌توانید برای تهیه موچی از آرد برنج ایرانی نیز استفاده کنید که تجربه ای متفاوت از نظر بافت و طعم را ارائه می دهد.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16717
دوشنبه 7 خرداد 1403 - 12:58

مچی یا موچی نام یک شیرینی خوش طعم و لذیذ بوده که خاستگاه اصلی آن کشور ژاپن باز است. معمولاً هنگام درست کردن شیرینی موچی، داخل آن انواع مختلفی از شکلات، میوه یا مغزهای متنوع قرار می دهند. در این بخش نحوه تهیه موچی را با استفاده از آرد برنج ایرانی برای شما شرح می‌دهیم.

شما می‌توانید پس از تهیه موچی آن را در کنار انواع نوشیدنی همچون چای یا قهوه سرو کرده یا اینکه آن را به عنوان یک میان وعده برای کودکان  آماده کنید. با استفاده از آرد برنج به راحتی می‌توانید این شیرینی خوش طعم را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم

آرد برنج ایرانی: ۱۰۰ گرم

پودر قند: ۵۰ گرم

آب: ۳/۴ لیوان دسته دار فرانسوی (۱۸۵ میلی‌لیتر)

پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۲۰۰ گرم

رنگ خوراکی: چند قطره (رنگ و میزان دلخواه)

میوه‌ یا مربای دلخواه: به میزان دلخواه (برای داخل موچی)

نشاسته ذرت: به میزان لازم (برای غلتاندن دسر)

طرز تهیه

گام اول؛ آماده کردن مواد خمیر موچی:

برای آنکه بتوانید موچی را با استفاده از آرد برنج مهیا کنید، لازم است  آرد برنج را به میزان تعیین شده مهیا کرده و سپس برای دو الی سه مرتبه آن را الک کنید. به این ترتیب ذرات آرد کاملاً از هم باز شده و مواد اضافی آن جدا می‌شود.

سپس کاسه‌ای را در اندازه متوسط انتخاب کرده و آب برنج الک شده را در آن بریزید. هم اکنون پودر قند، آب و به اندازه چند قطره رنگ خوراکی را به آرد برنج در کاسه اضافه کنید. در صورتی که تمایل دارید موچی شما پررنگ باشد، لازم است تا یک یا دو قطره رنگ خوراکی را بیشتر در آن بریزید.

گام دوم؛ درست کردن خمیر موچی:

در ادامه آرد برنج و سایر مواد افزوده شده یه آن را با استفاده از دست ورز دهید. به طوری که در نهایت خمیر شما کاملاً یکنواخت شده و بافت لطیفی پیدا کند. توجه داشته باشید که خمیر شما کاملاً بافت سفت و منسجمی داشته و شل و وارفته نشود. هنگامی که کیفیت خمیر به آنچه مد نظر بود رسید، کاسه محتوی آن را با یک سلفون یا نایلون بپوشانید.‌ می‌توانید تعدادی منافذ کوچک نیز بر روی پوشش آن قرار دهید.

گام سوم؛ انتقال خمیر موچی به مایکروفر:

در این مرحله لازم است تا کاسه محتوی خمیر موچی را در مایکروفر گذاشته و به اندازه یک یا ۴۵ ثانیه آن را روشن کنید. پس از آن خمیر را از مایکروفر خارج کرده و مواد خمیر را زیر و رو کنید. در ادامه مجدداً نایلون را بر روی خمیر کشیده و به اندازه ۴۵ ثانیه در ماکروفر بگذارید. این کار را تا سه مرتبه ادامه داده و باز هم در مایکروفر قرار دهید تا همه قسمتهای خمیر پخته شده و خامی آن گرفته شود.

گام چهارم؛ فرم دهی خمیر موچی:

هنگامی که خمیر شما کاملاً پخته شد، بر روی تخته آشپزخانه مقداری پودر نشاسته ذرت بریزید. پس از آن خمیر را بر روی تخته مذکور گذاشته و با دست شروع به ورز دادن کنید.

در این هنگام مقداری از خمیر را به اندازه یک گردو جدا کرده و با استفاده از کف دست به شکل توپک‌های کوچک درآورید. شما می‌توانید در قسمت میانی توپک‌های مذکور مقداری پنیر، مربا یا برش‌های کوچکی از میوه‌های دلخواهتان را قرار داده و آن را با خمیر بپوشانید. به همین ترتیبی که برایتان شرح دادیم مابقی خمیر را نیز با استفاده از کف دو دستتان به شکل گلوله‌ای فرم داده و وسط آن را با مواد دلخواه پر کنید.

هم اکنون موچی‌های شما مهیای سرو است. نوش جان.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *