خواندنی ها, گوناگون

ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو تقریباً ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت

آیفون ۱۶ مدل پرو و پرو مکس باتری قوی‌تری از مدل‌های قبلی خود خواهند داشت که به کاربران اجازه می‌دهد تا مدت‌زمان بیشتری بدون نیاز به شارژر، از آن‌ها استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 19769
شنبه 13 مرداد 1403 - 11:02

اپل ظاهراً قصد دارد از باتری‌های حجیم‌تری در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس استفاده کند که به افزایش دوام باتری منجر می‌شود. درحال‌حاضر، جزئیات دقیق ظرفیت باتری این گوشی‌ها مشخص نیست و گزارش‌ها و شایعه‌های مختلف اعداد متفاوتی را ذکر کرده‌اند.

جدیدترین اطلاعات منتشر‌شده نشان می‌دهد که مدل کوچک‌تر، یعنی آیفون ۱۶ پرو، بیشترین ارتقا را در بخش باتری تجربه خواهد کرد؛ زیرا گفته می‌شود ظرفیت باتری‌اش ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. با‌این‌حال، همچنان کم‌ظرفیت‌تر از باتری آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود.

Wccftech می‌نویسد که یکی از کاربران ویبو با نام کاربری Setsuna Digital، ظرفیت باتری‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را منتشر کرده است. رسانه‌ی مک‌رومرز نیز اطلاعاتی درباره‌ی افزایش درصد ظرفیت‌ باتری‌های آیفون‌های جدید اپل ارائه کرده است.

طبق ادعای مک‌رومرز، آیفون ۱۶ پرو باتری ۳,۵۷۷ میلی‌آمپر‌ساعتی خواهد داشت که افزایش ۹/۲۵ درصدی را درمقایسه‌با نسل قبلی نشان می‌دهد. شایعه‌ها درباره‌ی مدل آیفون ۱۶ پرو مکس نیز حاکی از آن است که به باتری ۴,۶۷۶ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد که ۵/۷۴ درصد حجیم‌تر از باتری آیفون ۱۵ پرو مکس است.

با‌توجه‌به اینکه آیفون ۱۶ پرو مکس به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۶/۹ اینچی مجهز خواهد بود، امیدوار بودیم از باتری حجیم‌تری استفاده کند. با‌این‌حال، تحلیلگر معروف حوزه‌ی محصولات، مینگ‌چی کوئو، پیش‌تر اشاره کرده بود که مدل پرچم‌دار این سری باتری‌ای با چگالی انرژی بیشتر خواهد داشت که امکان افزایش زمان کارکرد با همان ظرفیت را فراهم می‌کند. با فرض درستی این اطلاعات، تفاوت ۵/۷۴ درصدی ممکن است روی کاغذ ناچیز باشد.

شایعه‌های قبلی ادعا کرده بودند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از شارژ سیمی ۴۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد. این اولین‌بار است که اپل فناوری شارژ سریع را در گوشی‌های پریمیوم خود به‌کار می‌برد. علاوه‌بر‌این، هر دو دستگاه احتمالاً از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف (MagSafe) تا ۲۰ وات پشتیبانی خواهند کرد.

درپایان، باید بگوییم که بهبود در فناوری شارژ و باتری به‌تنهایی می‌تواند خرید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را توجیه کند؛ اما باید دید در آینده آیا مزایای دیگری نیز برای انتخاب یکی از این دستگاه‌ها وجود خواهد داشت یا خیر.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *