گوناگون, ورزشی

فوتبالی بودن باشگاه ها ، شرط جدید AFC برای مجوز حرفه ای

کنفدراسیون فوتبال آسیا شرط صدور مجوز حرفه‌ای را تفکیک باشگاه فوتبال از سایر رشته‌ها در ساختار اداری هر باشگاه می‌داند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 19983
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 9:03

این خبر جدید و مهمی است که مهدی تاج در نشست مطبوعاتی خود مطرح و اعلام کرد نه برای امسال بلکه برای فصل آینده باید باشگاه‌ها این موضوع را هم در دستور کار خود قرار بدهند.

تاج در این خصوص گفت: سال  آینده AFC شرایط سخت‌تری دارد که من می‌ترسم بگویم و ناامیدکننده باشد. AFC سال آینده می‌گوید هیچ باشگاهی نمی‌تواند هم تیم فوتبال داشته باشد و هم یک رشته ورزشی دیگر مثل والیبال، بسکتبال، کشتی و …؛ در واقع همه رشته‌ها باید یک باشگاه شوند و فوتبال یک باشگاه. این کار خیلی سختی است اما یک ضرورت است و ما به پیشواز نمی‌رویم. شاید بتوانیم سال آینده یک تغییراتی ایجاد کنیم.

وی افزود: حسن بودن ما در AFC این بود که برای سقف بودجه فشار بیاوریم. همه هم انتقاد کردند و گفتند کار من درآوردی و بد است اما حاصلش این شد که ۷ باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفتند و دیگر هیچکس نگران بدهی‌های فیفا و AFC و بدهی‌های ارزی نیست. سقف بودجه فشار آورد و هم مجوز حرفه‌ای گرفتیم و هم به پیشواز قانون فیرپلی مالی رفتیم که AFC ابلاغ کرد. اگر می‌خواستیم حالا استارت بزنیم، مجوز نمی‌گرفتیم و لیگ‌مان هم غیرحرفه‌ای می‌شد.

رئیس فدراسیون با هشدار به سپاهان و گل‌گهر و ذوب‌آهن اظهار داشت: الان هم من پیش‌بینی می‌کنم که سال آینده این اتفاق خواهد افتاد و از حالا مقدمات را فراهم می‌کنیم. ذوب‌آهن ۱۰-۱۲ رشته ورزشی دارد، سپاهان و مس سونگون ۱۰-۲۰ رشته دارند. گل‌گهر هم در چند رشته فعالیت می‌کند. اینها باید یک باشگاه ایجاد کنند فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، بانوان و آقایان داشته باشند.

تاج در مورد این بند از قانون جدید ای اف اسی عنوان کرد: برای مثال اگر باشگاه تراکتور اگر بخواهد در والیبال و بسکتبال و… فعالیت کند، باید با یک باشگاه و بودجه دیگری فعالیت کند. درآمدهای فوتبالی باید مشخص باشد که آنها بتوانند ممیزی کنند که ما زیان‌ده هستیم یا خیر.

منبع: شفقنا

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *