حوادث

قاتل فراری که به خارج از کشور رفته بود دستگیر شد | پایان ۲ سال فرار

این متهم پس از ارتکاب قتل به خارج از کشور گریخت اما در آنجا هم مرتکب جرائمی شد و مجبور

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 5255
پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 18:58

این متهم پس از ارتکاب قتل به خارج از کشور گریخت اما در آنجا هم مرتکب جرائمی شد و مجبور شد به ایران بازگردد، بعد از بازگشت هم به درگیری‌های خود ادامه داد تا سرانجام به خاطر تیراندازی دستگیر شد و به قتلی که سال‌ها از مجازات آن گریخته بود، اعتراف کرد.

درگیری بامدادی که این متهم در آن دست به چاقو شده بود، هفتم مهر سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد و متهم از آن زمان فراری بود تا اینکه  چندی قبل دستگیر شد.

قتلی که این جوان، متهم به ارتکاب آن است در ساعت یک و ۱۷ دقیقه بامداد روز حادثه به ماموران کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن گزارش شد. ماموران کلانتری از طریق همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطلع شدند درگیری در تقاطع خیابان قزوین و خیابان عبید زاکانی اتفاق افتاده است و چند جوان چاقوکشی کرده‌اند. ماموران کلانتری پس از حضور در محل متوجه شدند یک طرف درگیری چهار جوان بوده‌اند که دو نفر از آنها زخمی و به بیمارستان برده شده‌اند، اما یکی از آنها به خاطر جراحات وارده جان خود را از دست داده است. دوستان مقتول در روند تحقیقات گفتند: می‌خواستیم به قهوه‌خانه‌ای شبانه‌روزی برویم به همین خاطر سوار سمند یکی از دوستان‌مان شدیم و به خانه رفیق‌مان رفتیم تا او را سوار کنیم. در راه یک ماشین پراید که خانمی راننده آن بود و یک پسر جوان هم سرنشینش بود راه ما را سد کرد. پسر جوان با راننده ماشین ما چشم تو چشم شد و درگیر شدیم، آن پسر با چاقو به ما حمله کرد و بعد فراری شد.

در پی این اتفاق، راننده ماشین فراری که دختر جوانی بود شناسایی شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت ضارب دوستش بوده که قبلاً قرار ازدواج داشته‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات و شناسایی متهم به قتل او تحت تعقیب قرار گرفت ولی معلوم شد به طور غیر قانونی از کشور خارج شده  و به ترکیه رفته است. با وجود این، پرونده این متهم تحت تعقیب همچنان مفتوح بود تا اینکه اطلاعاتی به دست آمد که متهم به کشور بازگشته اما محل سکونت و مخفیگاه او مشخص نبود. در نهایت بهمن‌ماه امسال یک مورد تیراندازی در شهرک حمیدیه زنجان اتفاق افتاد که پلیس عامل تیراندازی را شناسایی و دستگیر کرد. متهم دستگیرشده سعی داشت با هویت جعلی دیگر جرائم خود را مخفی کند اما انگشت‌نگاری از او رازش را فاش کرد و معلوم شد او قاتل فراری‌ای است که دو سال قبل در خیابان قزوین مرتکب قتل شده بود. به این ترتیب لب به اعتراف گشود و گفت، بعد از قتل ترکیه رفته و مدتی در ترکیه بوده اما به خاطر چاقوکشی مجبور شده از آنجا به ایران فرار کند. مدتی در تبریز بوده و از تبریز به زنجان آمده تا اینکه دستگیر می‌شود.

در پی این اعترافات متهم دستگیرشده به تهران انتقال یافت و در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا تحقیقات جنایی ادامه یاید.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *