فرهنگ و هنر, گوناگون

نگاهی بر داریوش؛ سریالی پر رمز و راز که جایگزین افعی تهران شد

داریوش، جدیدترین سریال نمایش خانگی ایران است که توسط هادی حجازی‌فر، بازیگر و کارگردان سرشناس ایرانی، ساخته شده است. این سریال پس از موفقیت سریال‌های دیگری همچون «پوست شیر» که باز هم با بازی حجازی‌فر همراه بود، با انتظارهای زیادی روبرو شد. به خصوص اینکه، این سریال دقیقا جایگزین سریال محبوب افعی تهران شد.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 19841
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 7:54

 توقع مخاطبان این سریال، از سریال داریوش احتمالا بسیار بالا است چراکه افعی تهران سریالی خوش ساخت بود. بنابراین در این مطلب رازهای سریال داریوش را برملا می‌کند تا با آن آشنایی بیشتری پیدا کنید.

داستان سریال داریوش

تداستان سریال داریوش حول محور یک اتفاق تلخ و ناگهانی می‌چرخد که زندگی یک خانواده را به طور کامل دگرگون می‌کند. این اتفاق، رازهای پنهانی را آشکار کرده و شخصیت‌های داستان را درگیر ماجراهایی پیچیده و پر از تعلیق می‌کند. داستان از این قرار است که داریوش، سال‌ها پیش از ایران رهسپار ترکیه شده تا بر روی ماجراها و درگیری‌هایی سرپوش گذاشته شود. حالا به داریوش خبر رسیده که ماجرا حل و فصل شده و بهتر است به ایران بازگردد. داریوش بازگشته است اما داستان به این راحتی‌ها فیصله پیدا نمی‌کند چراکه پای مقدار زیادی طلا وسط ماجرا است.

بازیگران سریال داریوش

از جمله بازیگران مطرحی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، عباس جمشیدی‌فر و ژیلا شاهی اشاره کرد.

ویژگی‌های سریال داریوش

کارگردانی قوی:

هادی حجازی‌فر، علاوه بر بازیگری توانمند، به عنوان کارگردانی با سبک خاص و رویکردی واقع‌گرا شناخته می‌شود. در سریال داریوش نیز شاهد این سبک کارگردانی هستیم.

نکات برجسته کارگردانی حجازی‌فر در سریال داریوش:

فضاسازی دقیق و واقع‌گرا: حجازی‌فر با دقت بسیاری به جزئیات فضاها و شخصیت‌ها پرداخته و فضایی باورپذیر و نزدیک به واقعیت را برای مخاطب خلق کرده است. اگرچه در برخی از بخش ها متوجه نمی‌شویم که چرا برای دفاع از خود و خانواده با پلیس تماس گرفته نمیشود اما فضاسازی واقع گرایانه است.

استفاده از نماهای طولانی و دقیق: او در بسیاری از صحنه‌ها از نماهای طولانی و دقیق استفاده کرده تا مخاطب بتواند به خوبی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند و به عمق احساسات آن‌ها پی ببرد.

توجه به بازی بازیگران: حجازی‌فر با شناختی که از بازیگرانش دارد، فضایی را برای آن‌ها فراهم کرده تا بتوانند بهترین بازی خود را ارائه دهند. هر یک از بازیگران این فیلم به خوبی نقش خود را دریافته و با آن انس گرفته اند. اما، دختر داریوش کمی منفعل به نظر می رسد و برای هیچ مساله ای اقدامی نمیکند.

روند روایی آرام و تدریجی: برخلاف بسیاری از سریال‌های پرهیجان، داریوش روندی آرام و تدریجی دارد و با حوصله به روایت داستان می‌پردازد. اگرچه این مساله ممکن است بعدتر مخاطب را خسته کند، اما برملا نشدن کل داستان داریوش می تواند جذابیت های خاص خود را داشته شاید. نکته که میتوان از آن انتقاد کرد، شکایت نکردن داریوش از حریفان خود است. در حالی که آن ها دیه را گرفته و نمی توانند هیچ گونه ادعایی داشته باشند در واقع رضایت داده‌اند.

تاکید بر جزئیات: حجازی‌فر به جزئیات داستان و شخصیت‌ها بسیار توجه کرده و این جزئیات به عمق و پیچیدگی داستان افزوده است. اما در برخی از صحنه‌ها انگار جزئیات با کمدی پیوند می‌خورد. مثلا جایی ذکه توقع داریم افراد به داریوش کمک کنند دیالوگ‌هایی دور از انتظار می‌گویند!

چرا کارگردانی حجازی‌فر در داریوش قابل توجه است؟

تطبیق با ژانر: حجازی‌فر با تجربه کارگردانی در فیلم‌های سینمایی، توانسته است این تجربه را به سریال‌سازی منتقل کند و ژانر ملودرام اجتماعی را به خوبی به تصویر بکشد.

ایجاد تعلیق: با وجود روند آرام داستان، حجازی‌فر توانسته است با ایجاد تعلیق و گره‌های داستانی، مخاطب را تا پایان داستان با خود همراه کند.

شخصیت‌پردازی قوی: شخصیت‌های سریال داریوش به خوبی پرداخت شده‌اند و مخاطب می‌تواند با آن‌ها همذات‌پنداری کند.

توجه به جزئیات بصری: استفاده از نورپردازی، موسیقی و طراحی صحنه در سریال داریوش به خوبی انجام شده و به جذابیت بصری سریال افزوده است.

بازی‌های درخشان

بازیگران سریال داریوش، با ارائه بازی‌های قوی و باورپذیر، به جذابیت بیشتر این سریال کمک کرده‌اند.

داستانی پرکشش

داستان سریال داریوش با پر از پیچیدگی و تعلیق، مخاطبان را تا پایان هر قسمت با خود همراه می‌کند.

فضای اجتماعی و خانوادگی

سریال داریوش به موضوعات اجتماعی و خانوادگی پرداخته و به بررسی روابط بین شخصیت‌های مختلف می‌پردازد.

سریال داریوش چه زمانی پخش می‌شود؟

سریال داریوش هر چهارشنبه ۸ صبح از فیلم نت پخش می‌شود. نکته جالب در مورد شبکه فیلم نت، پرمخاطب بودن آن و رکوردشکنی‌هایش در ارائه سریال‌های جذاب است که این روزها بسیاری از علاقمندان به سریال را پای تلویزیون نشانده.

منبع: راهنماتو

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *