اخبار ویژه, اسلایدر, جامعه

کاملا هریس ترامپ را کنار زد

آخرین نظر سنجی ها در آمریکا حاکی از پیشتازی هریس نسبت به ترامپ است.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 20283
جمعه 9 شهریور 1403 - 6:50

در تازه ترین نظرسنجی رویترز، کامالا هریس، دموکرات، از دونالد ترامپ جمهوری خواه با ۴۵ درصد به ۴۱ درصد برتری دارد که نشان می دهد معاون بایدن شور و اشتیاق جدیدی را در میان رأی دهندگان ایجاد کرده و رقابت را در آستانه انتخابات ۵ نوامبر به لرزه درآورده است.

امتیاز ۴ درصدی در میان رای دهندگان ثبت نام شده بیشتر از برتری ۱ امتیازی هریس نسبت به رئیس جمهور سابق در نظرسنجی اواخر ژوئیه رویترز بود. نظرسنجی جدید، که چهارشنبه انجام شد و دارای ۲ درصد خطا بود، نشان داد که هریس از حمایت زنان و اسپانیایی‌ها برخوردار است.

هریس با ۴۹ درصد به ۳۶ درصد – در بین رای دهندگان زن و رای دهندگان اسپانیایی تبار از ترامپ پیشی گرفت. در چهار نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه ژوئیه انجام شد، هریس ۹ امتیاز در میان زنان و ۶ امتیاز در میان اسپانیایی‌ها برتری داشت.

ترامپ در میان رای دهندگان سفیدپوست و مردان، هر دو با اختلافی مشابه در ماه ژوئیه، پیشتاز بود، اگرچه پیشتازی او در میان رای دهندگان بدون مدرک دانشگاهی در آخرین نظرسنجی به ۷ امتیاز کاهش یافت که در کل از ۱۴ امتیاز در ژوئیه کاهش یافت.

این یافته ها نشان می دهد که چگونه رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده در تابستان متزلزل شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۱ ساله، در ۲۱ ژوئیه، پس از عملکرد‌ فاجعه‌بار مناظره مقابل ترامپ که باعث درخواست‌های گسترده از سوی دموکرات‌ها برای کنار گذاشتن نامزدی وی شد، کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرد.

از آن زمان، هریس در نظرسنجی‌های ملی و آنهایی که در ایالت‌های نوسانی بحرانی هستند، در برابر ترامپ موضع‌گیری کرده است. در حالی که نظرسنجی‌های ملی از جمله رویترز/ایپسوس سیگنال‌های مهمی را در مورد دیدگاه‌های رای دهندگان ارائه می‌دهند، نتایج ایالت به ایالت کالج الکترال برنده را مشخص می‌کند و تعداد انگشت شماری از ایالت‌های میدان نبرد احتمالاً تعیین‌کننده هستند.

در هفت ایالتی که انتخابات ۲۰۲۰ نزدیکترین آنها بود – ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا – ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی، ۴۵ تا ۴۳ درصد از هریس برتری داشت.

مت ووکینگ، استراتژیست مبارزات انتخاباتی جمهوری خواه که در کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰ کار می کرد، گفت: بدیهی است که رقابت در برابر هریس با توجه به تغییر این اعداد برای ترامپ چالش برانگیزتر است، اما مطمئناً پیروزی غیرقابل نیست. او گفت که ترامپ باید تا جایی که ممکن است در کارزار انتخاباتی خود متمرکز بماند «بنابراین او رای دهندگانی را که بایدن را دوست ندارند نترساند» که به سمت او گرایش داشتند.

از زمان پذیرش رسمی نامزدی دموکرات ها در هفته گذشته، هریس سفری به ایالت های میدان نبرد از جمله جورجیا را آغاز کرده است، جایی که بایدن قبل از پایان مبارزات انتخاباتی خود از حمایت های خونینی برخوردار بود.

اشتیاق در حال افزایش

حدود ۷۳ درصد از رای‌دهندگان دموکرات که در این نظرسنجی ثبت‌نام کرده‌اند، گفتند که پس از ورود هریس به رقابت در ماه نوامبر، هیجان‌زده‌تر از رأی‌گیری هستند. و در حالی که نظرسنجی ماه مارس رویترز/ایپسوس نشان داد که ۶۱ درصد از پاسخ دهندگانی که قصد رأی دادن به بایدن را داشتند عمدتاً برای متوقف کردن ترامپ این کار را انجام می دادند، ۵۲ درصد از رای دهندگان هریس در نظرسنجی اوت به حمایت از او به عنوان یک نامزد ایده آل رأی دادند تا در درجه اول برای مخالفت با ترامپ.

ایمی آلیسون، بنیانگذار She the People، یک گروه لیبرال که هدف آن افزایش تعداد زنان رنگین پوست در مناصب انتخابی است، گفت: «ما در این نظرسنجی می بینیم که مردم بیشتر از گذشته در مورد آینده انگیزه دارند. آن‌ها کامالا هریس را آینده می‌دانند و جمهوری‌خواهان این انتخابات را فقط درباره ترامپ می‌دانند. رأی‌دهندگان زمانی که گزینه «بیش از» شکست دادن ترامپ در اختیارشان قرار می‌گیرد، بیشتر درگیر می‌شوند.»

اما رای دهندگان ترامپ نیز نسبت به نامزد خود ابراز اشتیاق کردند و ۶۴ درصد گفتند که انتخاب آنها بیشتر با انگیزه حمایت از ترامپ بوده تا مخالفت با هریس.

رای دهندگان ترامپ را به عنوان رویکرد بهتری برای مدیریت اقتصاد ایالات متحده انتخاب کردند.

منبع: مستقل آنلاین

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *