جامعه, گوناگون

آخرین جزئیات از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی | همکاری رسمی اپل با OpenAI

اپل در رویداد WWDC 2024 از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی رونمایی می‌کند. این شرکت همچنین ممکن است با OpenAI برای توسعه چت‌بات‌های جدید همکاری کند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16710
دوشنبه 7 خرداد 1403 - 12:29

 اپل در نهایت قرار است داستان هوش مصنوعی خود را در WWDC 2024 تعریف کند، اما ممکن است به معنای نشان دادن ویژگی‌های نمایشی مانند گوگل، مایکروسافت یا OpenAI نباشد.

طبق خبرنامه Mark Gurman’s Power On بلومبرگ، در این رویداد ممکن است شاهد معرفی ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی مانند رونوشت یادداشت‌های صوتی یا ایموجی ساخته‌شده به‌صورت خودکار توسط اپل و اعلام همکاری با OpenAI باشیم.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل به چت‌بات‌ها اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر در سیستم‌عامل‌های خود ادغام شوند، و به نظر می‌رسد OpenAI با چت‌بات ChatGPT اولین فرصت را برای این کار به دست می‌آورد. اما طبق گفته‌های گورمن، اپل همچنان در حال کار بر روی توافقی با گوگل برای انجام همین کار با جِمینی (Gemini) است. همچنین گفته می‌شود که با Anthropic صحبت کرده‌است. (این گفت‌وگوها قبل از جنجال اخیر اسکارلت جوهانسون با OpenAI شروع شد، اما تأکید می‌کند که چرا اپل ممکن است به بیش از یک توافق چت‌بات آیفون نیاز داشته باشد.)

فراتر از هر آنچه این مشارکت‌های احتمالی به دنبال خواهند داشت، به نظر می‌رسد رویکرد اپل به هوش مصنوعی بر کاربردی بودن تمرکز خواهد کرد.

گورمن گزارش می‌دهد که یک پیشرفت بزرگ و قابل توجه که اپل ظاهرا اعلام خواهد کرد، می‌تواند ویژگی «خلاصه‌سازی هوشمند» باشد. این ویژگی ظاهراً پیام‌های متنی ازدست‌رفته، اعلان‌ها و سایر موارد مانند «صفحات وب، مقالات خبری، اسناد، یادداشت‌ها و سایر اشکال رسانه» را خلاصه‌سازی خواهد کرد. این قابلیت ممکن است به خصوص در مورد مدیریت اعلان‌های iOS که می‌توانند طاقت‌فرسا و سرسام‌آور باشند، مفید باشد.  اگر دقت کنیم، به طور مبهمی به ویژگی اخیراً اعلام‌شده Recall توسط Microsoft شباهت دارد که به شما اجازه می‌دهد به آنچه روی کامپیوتر خود انجام داده‌اید نگاهی بیندازید.

گورمن می‌نویسد که برنامه Voice Memoنیز می‌تواند با رونوشت‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی، تقویت بزرگی دریافت کند. این قابلیت برای ارجاع به ضبط‌های مصاحبه کلیدی خواهد بود، اما همچنین می‌تواند مثلاً برای دانش‌آموزانی که برای مراجعه بعدی، درس‌های خود را ضبط می‌کنند، مفید باشد. دستگاه‌های اپل در حال حاضر ویژگی‌های مشابهی مانند رونوشت‌های خودکار پست صوتی و زیرنویس‌های کل سیستم برای ویدیوها، صداها و مکالمات را دارند.

همچنین گزارش شده است که این شرکت قصد دارد پیشرفت‌های هوش مصنوعی را در جستجوی Spotlight درون‌دستگاه، جستجوهای اینترنتی با Safari، و همچنین پیشنهادات نوشتن برای ایمیل‌ها و پیام‌های متنی اعلام کند. همچنین ممکن است این شرکت از هوش مصنوعی برای روتوش عکس‌ها و تولید ایموجی بر اساس متن شما استفاده کند. نوعی ویژگی که به نظر می‌رسد به طور مداوم برای این شرکت‌ها مشکل ایجاد می‌کند (به برچسب‌های تفنگ‌دار والوئیجی هوش مصنوعی متا یا تصاویر نازی با تنوع نژادی نامناسب گوگل مراجعه کنید).

گورمن می‌نویسد، اپل می‌تواند صدای بهتر و طبیعی‌تر برای سیری را بر اساس مدل‌های زبان بزرگ خود، و همچنین عملکرد بهتر سیری روی اپل واچ به نمایش بگذارد. در صورت امکان، دستگاه‌های اپل همه این کارها را به صورت محلی انجام می‌دهند، اما برای کارهای پیچیده، پردازش را به سرورهای مبتنی بر M2 Ultra خود اپل منتقل می‌کنند. او می‌گوید به طور کلی، دستگاه‌هایی که «در یک سال گذشته یا حدود آن عرضه شده‌اند» بیشتر ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی درون‌دستگاه را به دست خواهند آورد.

گورمن می‌گوید، به غیر از ویژگی‌های هوش مصنوعی، این شرکت ممکن است یک ویژگی iOS 18 را اعلام کند که به کاربران امکان می‌دهد نمادهای برنامه‌های خود را به رنگ‌های مختلف تغییر دهند. در حال حاضر با استفاده از برنامه میانبرهای iOS امکان انجام کاری مشابه وجود دارد، اما من مطمئناً از روشی مستقیم‌تر استقبال می‌کنم. این ویژگی علاوه بر سایر شایعات در مورد تغییرات آتی صفحه‌ اصلی آیفون است که سرانجام به کاربران اجازه می‌دهد نمادهای برنامه را در هر جایی که می‌خواهند قرار دهند، به جای اینکه iOS آن‌ها را در یک چیدمان بالا به پایین، چپ به راست، مجبور کند.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *