جامعه, گوناگون

افزایش تمرکز و قدرت حافظه با مصرف این چند گیاه

گیاهان دارویی نه تنها خواص بی‌نظیری دارند، بلکه هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارند. با این حال اگر با برخی داروها

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 9201
سه شنبه 14 فروردین 1403 - 1:36

گیاهان دارویی نه تنها خواص بی‌نظیری دارند، بلکه هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارند. با این حال اگر با برخی داروها یا مواد غذایی حساسیت دارید، قبل از مصرف گیاهان دارویی حتما با پزشک مشورت کنید.

بهترین گیاهان دارویی برای تمرکز حواس

ما در این مطلب به معرفی گیاهان دارویی مناسب برای افزایش تمرکز پرداخته ایم با ما همراه باشید.

بادرنجبویه

برای افزایش تمرکز و خداحافظی با حواس پرتی بادرنجبویه مصرف کنید. دمنوش بادرنجبویه باعث می‌شود تمرکزتان بالا برود و بتوانید با آرامش بیشتر به دور از استرس و اضطراب کار کنید. این گیاه دارویی تقویت کننده حافظه است و به بهبود توانایی شناختی کمک می‌کند. بنابراین اگر حواس پرتی دارید و نمی‌توانید روی کارهایتان تمرکز کنید، حتما روزانه یک فنجان دمنوش بادرنجبویه بنوشید.

جینسینگ

بارها از فواید و خواص جینسینگ شنیده‌اید، اما اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، حالا باید حتما آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. زیرا این گیاه دارویی نه تنها بهترین دارو برای درمان بیماری‌های مختلف است بلکه تاثیر فوق العاده‌ای بر سلامت مغز، به خصوص تقویت حافظه دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در حوادث مختلف دچار آسیب نخاعی یا مغزی شده‌اند، توانسته اند با مصرف گیاه جینسینگ تا حدودی سلامتشان را به دست آورند. از طرفی این گیاه دارویی تاثیر خوبی بر رفع استرس دارد. اگر در انجام کارها تمرکز ندارید و از حواس پرتی رنج می‌برید، حتما جینسینگ مصرف کنید. این گیاه همچنین برای افزایش تمرکز کودکان بیش فعال مناسب است.

جعفری و آویشن

افراد مبتلا به آلزایمر کوتاه‌مدت، استرس شدید و پارکینسون باید حتما دمنوش ترکیبی آویشن و جعفری مصرف کنند. این دمنوش ترکیبی تاثیر خوبی بر تقویت عملکرد سلول‌های مغز دارد.

آویشن، بهترین گیاهان دارویی برای تمرکز حواس

همانطور که در بالا ذکر کردیم، نه تنها دمنوش ترکیبی جعفری و آویشن بلکه آویشن به تنهایی بهترین داروی گیاهی برای تمرکز حواس شناخته می‌شود. آویشن طبع گرم دارد و منجر به تحریک سلول‌های عصبی و مغزی می‌شود. سعی کنید در طول روز حداقل یک لیوان دمنوش آویشن بنوشید، زیرا نه تنها مشکلات تنفسی به خصوص آسم را درمان می‌کند، بلکه به تقویت حافظه نیز کمک می‌کند.

مریم گلی

گیاه بعدی که به تمرکز حواس و تقویت حافظه کمک می‌کند، مریم گلی است. مریم گلی تاثیر فوق العاده‌ای بر درمان آلزایمر دارد. زیرا همانطور که می‌دانید آلزایمر با کاهش انتقال دهنده های عصبی مغز ایجاد می‌شود که ترکیبات موجود در گیاه مریم گلی نیز جلوی کاهش انتقال دهنده های عصبی را گرفته و از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند.

گوتوکولا

گوتوکولا یا گیاه طول عمر نیز تاثیر خوبی بر تقویت تمرکز و مبارزه با حواس پرتی دارد. این گیاه که بیشتر افراد آن را به نام آب قاشقی نیز می‌شناسند، علاوه بر تقویت تمرکز باعث درمان افسردگی نیز می‌شود. اگر محلول آب قاشقی مصرف کنید از شر استرس و حواس پرتی خلاص خواهید شد.

اسطوخودوس

برای کنترل اعصاب، رفع سردرگمی و فراموشی زودرس دمنوش اسطوخودوس مصرف کنید. این دمنوش به تقویت حافظه کمک می‌کند و همچنین درمان کننده سردردهای خفیف عصبی است. با مصرف مخلوط گل خشک اسطوخودوس، پودر کندر و عسل به تقویت حافظه‌تان کمک کنید.

رزماری، بهترین گیاهان دارویی برای تمرکز حواس

تا به حال متوجه شده اید که رزماری بر هر دردی دواست. بله! این گیاه علاوه بر سایر خواص داروییش، تاثیر فوق العاده‌ای بر تقویت حافظه دارد. اگر روزی ۳ بار دمنوش ترکیبی رزماری و بهارنارنج را با مقداری عسل بنوشید، خیلی سریع از شر حواس پرتی نجات پیدا خواهید کرد.

از طرفی روغن رزماری نیز به پمپاژ خون پر از اکسیژن به مغز کمک کرده و سلول‌های عصبی را تقویت می‌کند. اگر دچار حواس پرتی هستید و می‌خواهید عملکرد مغز‌تان را تقویت کنید، حتما عصاره رزماری استفاده کنید.

نعناع فلفلی

برای آرامش اعصاب بعد از یک روز شلوغ، یک فنجان دمنوش نعناع فلفلی بنوشید. این دمنوش باعث تقویت حافظه بلندمدت و کوتاه مدت، آرامش اعصاب و تقویت تمرکز می‌شود.

گیاه بابونه

همانطور که بارها شنیده اید، بابونه تاثیر خوبی بر رفع استرس دارد. اگر ساعات زیادی در طول روز کار می‌کنید و کیفیت خواب پایینی دارید، سعی کنید قبل از خواب حتما یک لیوان دمنوش بابونه بنوشید. این دمنوش با کاهس استرس باعث افزایش سرعت عملکرد سلول‌های مغز می‌شود و به تقویت حافظه و کاهش فراموشی و حواس پرتی کمک می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *