اگر یک سیگنال وای فای قوی می‌خواهید، مودم‌تان را در این مکان‌ها قرار ندهید

راه اندازی و اتصال روتر وای‌فای کاری است که اکثر افراد بلد هستند. اتصال به برق، انجام تنظیمات مودم و در نهایت قرار دادن در یک گوشه اتاق می‌تواند تمام کاری باشد که باید انجام دهید! اما در برخی از موارد ممکن است بسیاری از ما ناآگاهانه عملکرد روتر وای‌فای خود را با قرار دادن در مکان های نامناسب به چالش بکشیم.
اگر یک سیگنال وای فای قوی می‌خواهید، مودم‌تان را در این مکان‌ها قرار ندهید
کد خبر : 11188
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 13:17
50 بازدید

یک متخصص آی تی می گوید: «روتر وای‌فای را در یک مکان مرکزی در اتاق خود قرار دهید تا سیگنال ها در تمام مناطق به طور یکسان توزیع شوند. همچنین از قرار دادن آن در نزدیکی موانع و لوازم الکترونیکی که ممکن است با سیگنال تداخل داشته باشند، خودداری کنید. روتر را بر روی یک قفسه بلند قرار دهید و یا آن را بر روی دیوار نصب کنید. این کار انتشار سیگنال را بهبود بخشیده و موجب کاهش تداخل آن با اشیاء اطراف خواهد شد. با موقعیت‌یابی استراتژیک روتر وای‌فای خود و به حداقل رساندن تداخل، می‌توانید از قدرت سیگنال و پوشش بهینه برای تمام دستگاه های خود اطمینان حاصل کنید و از یک اینترنت یکپارچه و قابل اعتماد بهره مند شوید.» در ادامه قصد داریم به بررسی ۳ مورد از بدترین مکان ها برای قرار دادن روتر وای‌فای بپردازیم:

داخل کمد

بدیهی است که داخل کمد، کابینت و پشت مبلمان یکی از نامناسب ترین مکان ها برای قرار دادن روتر وای‌فای است. این مکان ها اگرچه برای پنهان کردن کابل‌ها متعدد عالی هستند، اما می توانند به طور قابل توجهی مانع عملکرد مطلوب روتر وای‌فای شما شوند. در واقع اجسام جامد مانند دیوارها، کابینت ها و مبلمان سیگنال های وای‌فای را جذب و مسدود کرده و قدرت و برد آنها را کاهش می دهند. در چنین شرایطی دستگاه هایی که در فاصله دورتری نسبت به روتر وای‌فای قرار دارند، ممکن است اتصال ضعیف و ناپایداری را تجربه کنند و در نهایت با کاهش سرعت اینترنت و قطعی مکرر آن روبرو شوند.

گوشه اتاق

گوشه اتاق یکی دیگر از بدترین مکان ها برای قرار دادن روتر وای‌فای است. از آنجایی که امواج وای‌فای به صورت کُروی پخش می شوند، شما با این کار بخشی از امواج آن را بلااستفاده باقی می گذارید. در چنین شرایطی دستگاه های اطراف در دستیابی به امواج دچار محدودیت شده و قدرت سینگال ضعیف و اتصال غیر قابل اعتماد را به ویژه در مناطق دورتر از روتر تجربه خواهند کرد.

نزدیک دستگاه های الکترونیکی

قرار دادن روتر وای‌فای در نزدیکی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون، مایکروویو، تلفن‌های بی‌سیم و اسپیکرهای بلوتوث می تواند در سیگنال آن اختلال ایجاد کند و عملکرد روتر را دچار مشکل کند. دستگاه‌های الکترونیکی خانگی با انتشار تداخل الکترومغناطیسی (EMI) سیگنال های وایفای را مختل کرده و بر روتر وایفای تاثیر منفی می گذارند. علاوه بر این، روترهایی که در نزدیکی اجسام فلزی یا سیم‌کشی‌های الکتریکی قرار می‌گیرند نیز ممکن است انعکاس سیگنال و اینترنت ضعیف را تجربه کنند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.