خواندنی ها, گوناگون

این گل های آپارتمانی قاتل حشرات هستند

آیا از وجود مگس ها و حشرات مزاحم در حیاط و منزل خود خسته شده اید؟ جای تعجب نیست که

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 14137
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:05

آیا از وجود مگس ها و حشرات مزاحم در حیاط و منزل خود خسته شده اید؟ جای تعجب نیست که بسیای از گیاهانی که مدت هاست با هدف زیبایی و تامین خوراکی و دارو از آنها استفاده می کنیم، عامل اصلی بروز این اتفاق باشند. در واقع این گیاهان اگرچه مزایای متعددی دارند، اما با جمع کردن حشرات و مگس ها در اطراف خود، موجب آزار و اذیت انسان های اطرافشان می شوند. برعکس، گیاهانی نیز وجود دارند که وجود آنها به طور طبیعی می تواند مگس ها را از محیط دور کند. پس شما می توانید با نگهداری چند نمونه از گیاهان دافع حشرات در کنار سایر گیاهان، علاوه بر بهره مندی از مزایای سایر گیاهان، حشرات را نیز از آنها دور کنید. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی دافع حشرات با ما همراه باشید.

۱- ریحان و نعناع

ریحان و نعناع سبزی های خوش طعم و خوش بویی هستند که در سالاد، پاستا، سوپ و بسیاری از غذاهای دیگر نقش یک طعم دهنده و خوشبوکننده را ایفا می کنند. این دو سبزی به راحتی رشد می کنند و از زمان های قدیم به عنوان گیاهان دافع حشرات، آفات، پشه ها و مگس های میوه شناخته می شوند. می توانید با نگهداری گلدان های ریحان و نعناع در هر فضایی، حشرات را از آنجا دور کنید.

۲- مریم گلی و رزماری

مریم گلی و رزماری دو نوع گیاه خوش طعم دیگری هستند که می توانند حشرات را از محیط اطراف خود دور کنند. شما می توانید از این دو گیاه نیز به عنوان طعم دهنده در انواع غذاها استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با سوزاندن برگ های خشک مریم گلی و رزماری پشه، مگس و سایر حشرات را از محیط زندگی خود دور کنید. می توانید این برگ های خشک را درون کیسه های کوچک بسته بندی کرده و داخل کشوی کابینت و لباس قرار دهید، تا انواع حشره، شاپرک و پروانه را از آنها دور کنید.

 

۳- گیاه سیترونلا و علف لیمو

شمع سیترونلا یک شمع گیاهی است که در دور کردن حشرات و مگس ها بسیار موثر است. در واقع هر دو گیاه سیترونلا و علف لیمو حاوی عصاره ای قوی هستند که برای حشرات قابل تحمل نیست و می تواند آنها را از محیط دور کند. می توانید برگ های این گیاهان را له کرده و به عنوان یک دافع حشرات بر روی پوست خود بمالید و یا با نگهداری این گیاهان در نزدیکی درها و پنجره ها، از آنها به عنوان یک کنترل کننده طبیعی آفات استفاده کنید.

 

۴- گل همیشه بهار

گل همیشه بهار گیاهی یک ساله با شکوفه های بسیار زیبا است که به راحتی رشد می کند. این گیاه رایحه شیرین و کمی تندی دارد که پشه ها و مگس ها را از محیط اطراف خود دور می کند. می توانید با پرورش این گیاه گلدار در نزدیکی باغ سبزیجات، آنها را از انواع حشرات در امان نگه دارید. همچنین می توانید برای جلوگیری از ورود حشرات به اتاق، گل همیشه بهار را در نزدیکی در یا پنجره قرار دهید.

 

۵- اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان جهان است که در زمان شکوفایی گل هایی با رنگ، فرم و اندازه های مختلف تولید می کند. این گیاه اگرچه برای بسیاری از ما انسان ها رایحه جذابی دارد، اما در دفع کردن حشرات می تواند بسیار موثر واقع شود. این گیاه به طور طبیعی روغنی تولید می کند که می تواند انواع مگس، پروانه، سوسک، پشه، کک و دیگر حشرات را از محیط اطراف خود دور کند. در صورتی که آلرژی دارید، توصیه می کنیم اسطوخودوس را در بالکن یا خارج از منزل پرورش دهید.

 

۶- نعناع گربه ای

گیاه کت نیپ یا نعناع گربه ای یک گیاه چند ساله و در واقع نوعی علف هرز است که این روزها به عنوان یک عنصر اصلی در حشره کش های طبیعی از آن استفاده می شود. این گیاه حاوی روغنی به نام روغن کت نیپ یا نپتالاکون است که گربه ها با بوییدن یا خوردن آن رفتارهای سرخوشانه و خاص از خود بروز می دهند. روغن نپتالاکتون موجود در این گیاه همچنین می تواند در دور کردن انواع پشه و سوسک نیز موثر واقع شود. می توانید مقداری از برگ این گیاه را بجوشانید و به عنوان یک اسپری طبیعی دافع حشرات از آن استفاده کنید و یا با قرار دادن برگ های آن در اطراف خانه حشرات را از آنجا دور کنید.

۷- گل داوودی

گل داوودی یکی از گل های محبوب در جهان است که در رنگ، شکل و اندازه های متنوع به چشم می خورد و در گل آرایی و تزئین دسته گل عروس بسیار کاربرد دارد. این گل علاوه بر زیبایی به عنوان یک دافع قدرتمند حشرات عمل می کند و قادر است انواع مورچه، کنه، شپش، کک، ساس، ماهی نقره ای و سوسک را از محیط دور کند.

۸- ونوس مگس‌خوار

ونوس مگس‌خوار یک گیاه گوشت خوار است که از راه جلب حشرات کوچک و به دام انداختن آنها تغذیه می‌کند. این گیاه با رنگ و بوی جذاب خود انواع حشرات از جمله مگس را به سمت خود جذب می کند و از حس بساوایی خود برای بلعیدن آنها استفاده می کند. اگر در منزلتان حشره ای دارید که موجب آزار شما شده است، می توانید از این گیاه برای به دام انداختن آن استفاده کنید.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *