خواندنی ها

این آش تو هوای سرد میچسبه | طرز تهیه آش رشته

آش رشته در فصل‌های سرد سال طرفداران بیشتری دارد و در مناسبت‌های خاصی مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 3002
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 9:27

آش رشته در فصل‌های سرد سال طرفداران بیشتری دارد و در مناسبت‌های خاصی مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده به در هم طبخ می‌شود. در ادامه با ممراه باشید تا طرز تهیه این آش خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم آش رشته

 

سبزی آش رشته

سبزی این آش شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، اسفناج یا برگ چغندر به نسبت های مساوی می باشد.

طرز تهیه کامل آش رشته

۱. برای درست کردن آش رشته، ابتدا باید همه حبوبات را پاک کرده و از شب قبل در آب ولرم خیس کنیم. سعی کنید عدس را جداگانه خیس کنید.

۲. حالا برای پختن آش، ابتدا نخود و لوبیاها را باهم در یک قابلمه با ۵ لیوان آب روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد و بعد از پخته شدن آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

۳. سپس در یک قابلمه مناسب عدس را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم و وقتی به جوش آمد، سبزی های خرد شده را به عدس اضافه می کنیم تا حدود نیم ساعت با حرارت متوسط بپزد.

۴. در این فاصله یک عدد پیاز نگینی خرد شده را با مقداری روغن در ماهیتابه سرخ می کنیم تا طلایی شود. در آخر سیر خرد شده و مقداری هم زردچوبه بهش اضافه می کنیم.

۵. بعد از نیم ساعت که عدس و سبزی پخته شد، نخود و لوبیای پخته شده و پیاز داغ را بهش اضافه می کنیم. در این مرحله ۲ قاشق آرد را در مقداری آب سرد حل می کنیم و به آش اضافه می کنیم تا آش ما لعابدار شود.

۶. در این مرحله رشته آش را هم اضافه می کنیم و حدود یک ربع دیگر صبر می کنیم تا آش با حرارت کم بجوشد و خوب جا بیفتد.

۷. در انتها یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن داغ سرخ می کنیم تا ترد و طلایی شود. بعد نعنا خشک را بهش اضافه کرده و بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم.

۸. وقتی آش ما خوب جا افتاد، آن را از روی حرارت برمی داریم و در ظرف می ریزیم و با کشک و پیازداغ تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش رشته خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

 

نکات پخت طرز تهیه آش رشته

خمیر شدن آش رشته

یکی از مشکلاتی که آشپزهای مبتدی با درست کردن آش رشته دارند این است که ممکن است آش شان پس از پخت ظاهری له شده و خمیری داشته باشد. دلیل این مشکل استفاده از قابلمه کوچک است. حتما قابلمه ای که برای پخت آش رشته در نظر می گیرید حجم خالی زیادی داشته باشد تا آش پس از جا افتادن رشته ها له نشود.

تنظیم میزان رشته

از مشکلات بسیار شایع در پخت آش رشته این است که میزان رشته مورد استفاده در آش خیلی زیاد است که باعث می شود کیفیت آش پایین بیاید و خمیر شود. برای تنظیم رشته آش باید رشته را کم کم اضافه کرده و مخلوط کنیم تا بتوانیم به درستی میزان صحیح رشته را تشخیص دهیم.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *