اخبار ویژه, اسلایدر, جامعه, گوناگون

ترامپ برنده اولین مناظره جنجالی انتخابات آمریکا

پس از مناظره شب گذشته، رسانه های مطرح آمریکایی عملکرد جو بایدن در مناظره با تراپ را «فاجعه بار» توصیف کردند. این رسانه های آمریکایی گزارش کردند که حزب دموکرات باید ناقوس خطر را به صدا در بیاورد.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17770
جمعه 8 تیر 1403 - 17:22

این مناظره علاوه بر اینکه بدلیل تمرکز دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه بر مسائل اقتصادی و مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار بود، نخستین مناظره‌ در تاریخ آمریکا بود که یک رئیس‌جمهوری مستقر با سلف خود یعنی رئیس‌جمهوری سابق در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی قرار می‌گرفت.

به گزارش یورونیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ در طول این مناظره در مورد موضوعاتی نظیر اقتصاد آمریکا و تورم، حق سقط جنین، مهاجرت، جنگ‌های اوکراین و غزو حتی بازی‌های گلف، یکدیگر را مورد انتقاد قرار دادند و درگیری‌های لفظی شدیدی میان آنها درگرفت.

این دو نامزد در طول مناظره در موارد بسیاری به موضوعات شخصی یکدیگر پرداختند؛ ترامپ دو بار به هانتر پسر جو بایدن و محکومیت او در دادگاه به دلیل حمل غیرقانونی سلاح اشاره کرد. بایدن نیز به محکومیت‌های جنایی ترامپ در ماجرای حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن و دادگاه مدنی تعرض جنسی به جین کارول اشاره کرد

صدای جو بایدن، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا در طول مناظره خش‌دار و خسته بود و در مواردی سخنان خود را فراموش می‌کرد.

ترامپ ۷۸ ساله پر انرژی بود اما بر اساس راستی‌آزمایی خبرگزاری‌ها ادعاهای نادرست بسیاری را مطرح کرد.

هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه در پاسخ به سوال درباره سن و سال‌شان از خود دفاع و یکدیگر را به ناتوانی در اداره کشور متهم کردند.

هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با در موضوع جنگ غزه، به حمایت از اسرائیل پرداختند و خواستار نابودی حماس شدند. بایدن در این باره گفت که تمرکز دولت او بر پایان دادن به درگیری‌ها در غزه است اما دونالد ترامپ تاکید کرد که اسرائیل باید «کار را تمام کند»

دونالد ترامپ در بخش دیگری از مناظره در ادعاهایی حمله حماس به سرزمین های اشغالی را نتیجه سیاست خارجی بایدن در قبال ایران دانست و گفت: «در دوران من ورشکسته بود. من اجازه نمی‌دادم هیچ کس با آنها معامله کند. پولشان تمام شد. ورشکسته بودند. پولی برای حماس نداشتند. پولی برای هیچ کاری نداشتند.»

کارشناسان و ناظران دموکرات و جمهوری خواه دونالد ترامپ را پیروز این مناظره خواندند تا جایی که برخی از دموکرات‌ها ضمن ابراز ناامیدی از نتیجه این مناظره، گزینه کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی را نیز مطرح کردند.

منبع: تجارت نیوز

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *