خواندنی ها, گوناگون

ترفند پخت پنکیک بدون بیکینگ پودر

برای تهیه پنکیک بدون بیکینگ پودر، می‌توانید از ترکیبات ساده ای مانند آرد، شیر، تخم مرغ، شکر و روغن یا کره استفاده کنید. این نوع دسر ممکن است کمی نرم تر و کم پف باشد، اما همچنان می‌تواند خوشمزه و لذیذ باشد.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17504
یکشنبه 3 تیر 1403 - 17:36

هرچند که در اغلب پنکیک ها وجود بکینگ پودر لازم و ضروری به نظر می رسد، ولی در صورتی که بکینگ پودر در دسترس تان نبود به هیچ وجه نگران نباشید. در این حالت هم به راحتی می توانبد یک پنکیک لذیذ و خوشمزه برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید.

مواد لازم

مواد لازم برای پخت پنکیک بدون بیکینگ پودر به شرح زیر است:

تخم مرغ: سه عدد

آرد: یک لیوان

شیر: یک لیوان

شکر: سه قاشق غذاخوری سر صاف

طرز تهیه

در ابتدا برای پنکیک بدون بیکینگ پودر زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و در ظرف مجزا بریزید. در حالی که همزن برقی را روی دور تند می گذارید، شروع به هم زدن سفیده تخم‌مرغ کنید. لازم است در حدود ۴ الی ۵ دقیقه به همین منوال سفیده را هم بزنید.‌ تا زمانی که با برگرداندن ظرف، سفیده تخم مرغ از ظرف جدا نشده و نریزد.

 زرده های تخم مرغ را نیز در ظرف جداگانه به همین ترتیب هم بزنید.  پس از آن به آرامی شیر و شکر را در ظرف محتوی زرده تخم مرغ ریخته و با یک همزن دستی آنها را مخلوط کنید.

این مرحله در تهیه پنکیک فاقد بکینگ پودر اهمیت ویژه ای دارد. چرا که با هم زدن صحیح سفیده و زرده تخم مرغ به طور جداگانه، می‌توانید پنکیکی تهیه کنید که بافت نرم، لطیف و اسفنجی دارد. با این کار نبودن بکینگ پودر نیز جبران می‌شود.

 پس از آن در حالی که آرد را از الک رد می‌کنید، در داخل ظرف زرده تخم مرغ بریزید. سپس با یک همزن دستی آن را مخلوط کرده و هم بزنید تا مایه شما صاف و یکنواخت شود.

در آخرین مرحله سفیده های تخم مرغ را به مخلوط آرد و زرده افزوده و با یک کفگیر پلاستیکی و یا لیسک فقط در یک جهت به شکل دورانی هم بزنید.

در ادامه تابه نچسب را بر روی حرارت کم قرار دهید تا کاملا داغ شود. لازم است سطح آن را به کمی روغن یا کره آغشته کنید.‌

 با استفاده از یک ملاقه مقداری از خمیر پنکیک را برداشته و آرام در تابه داغ شده بریزید، به طوری که به شکل دایره درآید‌. پس از گذشت ۲ دقیقه که حفره های ریز بر روی پنکیک دیده شد، آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر نیز پخته شود.

 با همین روش می‌توانید مابقی خمیرهای پنکیک را نیز در تابه بپزید. شما می‌توانید تکه هایی از میوه های فصل تابستان را در کره آب شده بر روی حرارت تفت داده و در ظرف پنکیک ها دورچین کنید.

همچنین سرو کردن این پنکیک ها به همراه عسل، طعم و مزه دلچسبی را برای شما به همراه دارد.‌

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *