ورزشی

جام اتحادیه فوتبال انگلیس؛ قهرمانی کلوپ با پسربچه‌هایش

لیورپول در حالی قهرمان شد که تیمش با لشکری از ستاره‌های مصدوم از جمله محمد صلاح، داروین نونیز، ترنت الکساندر

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 2756
یکشنبه 6 اسفند 1402 - 22:25

لیورپول در حالی قهرمان شد که تیمش با لشکری از ستاره‌های مصدوم از جمله محمد صلاح، داروین نونیز، ترنت الکساندر آرنولد، تیاگو آلکانترا، دومینیک سوبوسلای و دیه‌گو ژوتا راهی این دیدار شده بود. به این ترتیب یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، توانست اولین جام از «چهارگانه» این فصل را تصاحب کند.

لیورپول، که فعلا صدرنشین لیگ برتر فوتبال انگلیس است، علاوه بر این رقابت‌ها، بخت قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلیس و لیگ اروپا هم دارد.

ویرجیل فان‌دایک تک گل پیروزی‌بخش لیورپول را وارد دروازه چلسی کرد

در آن سو، این یک ضربه سخت دیگر برای چلسی و سرمربی‌اش، مائوریتسیو پوچتینو، بود. آبی‌های لندن حالا شش شکست پیاپی (از جمله سه بار مقابل لیورپول) در فینال‌های ومبلی تجربه کرده‌اند.

اغراق نیست اگر گفته شود که لیورپول این قهرمانی را با پسربچه‌هایش بدست آورد. عده پرشمار مصدومان لیورپول موجب شد تا دست سرمربی آلمانی این تیم برای این بازی حسابی خالی باشد و از بازیکنانی مانند بابی کلارک و جیمز مک‌کانل (هر دو ۱۹ ساله) و جیدن دنز ۱۸ ساله استفاده کند.

هر سه بازیکن به‌خوبی جواب اعتماد سرمربی‌شان را دادند و چنان نمایش خوبی داشتند که حالا خیال طرفداران لیورپول می‌تواند بابت آینده این تیم پس از جدایی کلوپ در پایان فصل راحت باشد.

پیروزی در این شرایط همچنین موجب بالا رفتن روحیه لیورپول خواهد شد و به این تیم کمک می‌کند تا در آخرین سال حضور یورگن کلوپ، وداعی باشکوه با این سرمربی محبوب، تدارک ببیند.

پوچتینو همچنین فرصت گرفتن انتقام شخصی از کلوپ را هم از دست داد و نتوانست شکست در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰، را جبران کند، زمانی که هدایت تاتنهام را به عهده داشت..

پیروزی در این فینال فقط تضمین‌کننده حضور اروپایی چلسی در فصل آینده نبود، بلکه می‌توانست روند رو‌به‌رشد این تیم را تسریع کند و موجب شود که آبی‌ها با آرامش بیشتر در ادامه فصل به میدان بروند. حالا اما چلسی احتمالا دوباره به بحران بازگشته است و باید با عواقب ناخوشایند این ناکامی کنار بیاید.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *