تیتر یک, جامعه

رقابت بی سابقه در انتخابات آمریکا | ترامپ از بایدن جلو زد

براساس نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت رودررو پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ با چهار درصد از جو بایدن پیشی گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17570
پنجشنبه 7 تیر 1403 - 9:37

براساس نشرسنجی های منتشر شده، ترامپ رای ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان را در مقایسه با جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با ۴۵ درصد دریافت کرد.

براساس این نظرسنجی، اکثریت جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها از ترامپ حمایت می‌کنند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ترامپ در یک رقابت شش‌جانبه که شامل سایر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مانند رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات می‌شود، ۴۳ درصد حمایت مردمی گرفت، در حالی که میزان حمایت‌ها از بایدن ۳۷ درصد شد.

بر اساس این نظرسنجی، تقریبا سه‌چهارم پاسخ‌دهندگان، یعنی ۷۳ درصد، احتمالا مناظره ترامپ و بایدن را در شامگاه پنجشنبه به وقت آمریکا (۴.۳۰ صبح جمعه به وقت تهران) تماشا خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این نظرسنجی از ۱۴۰۵ رای‌دهنده ثبت‌نام شده از ۲۰ تا ۲۴ ژوئن مورد بررسی قرار گرفت. این نظرسنجی حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۶ درصد را ثبت کرد.

در حالی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات آمریکا در نوامبر باقی مانده است، میانگین نظرسنجی‌های جدید «نیویورک‌تایمز» هم نشان می‌دهد که رقابتی بسیار نزدیک در سطح ملی و در ایالت‌های حساسی که عرصه منازعه هستند، وجود دارد.

به‌طور میانگین، نظرسنجی‌های ملی جدید نشان می‌دهد که بایدن و دونالد ترامپ هر کدام حدود ۴۶ درصد آرا را در رقابت رودررو به دست آورده‌اند. با نزدیک شدن به اولین مناظره انتخاباتی که شامگاه پنج‌شنبه برگزار می‌شود، آمار این ۲ رقیب شدیدا نزدیک شده است. در حال حاضر، میانگین نظرسنجی‌ها، یک رقابت بسیار نزدیک را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *