خواندنی ها, گوناگون

رنگی ترین پنکیک رو برای صبحانه بپز

پنکیک رنگین کمانی یک نوع پنکیک خلاقانه و جذاب است که با استفاده از رنگ‌های خوراکی مختلف برای ایجاد ظاهری شبیه به رنگین کمان تهیه می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16389
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 14:12

 برای تهیه این پنکیک‌ها، ابتدا خمیر پنکیک معمولی تهیه می‌شود. سپس، این خمیر به چند قسمت تقسیم شده و هر قسمت با رنگ خوراکی متفاوتی رنگ می‌شود تا رنگ‌های مختلف رنگین کمان مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش ایجاد شود. پس از آماده سازی خمیرهای رنگی، آن‌ها به نوبت و با دقت در تابه پخته می‌شوند تا پنکیک‌هایی با رنگ‌های متمایز ایجاد شوند. در نهایت، پنکیک‌های رنگی روی هم قرار داده می‌شوند و می‌توانند با کرم، میوه‌های تازه، شربت یا سایر تزیینات دلخواه سرو شوند. این دسر بسیار جذاب و دلپذیر است و می‌تواند برای مناسبت‌های خاص یا برای سورپرایز کردن کودکان بسیار مناسب باشد.

در اینجا روش تهیه و طبخ این دسر زیبا را برای شما شرح می‌دهیم.‌

مواد لازم

مواد لازم برای پخت پنکیک رنگین کمانی به شرح زیر است:

آرد: یک و نیم پیمانه

بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

شکر: ‌یک قاشق غذاخوری

نمک: ‌نصف قاشق چای‌خوری

شیر: یک و نیم پیمانه

تخم‌مرغ: یک عدد

کره: نصف قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی: نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه

در وهله اول برای پنکیک رنگین کمانی شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را هر کدام به میزان تعیین شده در یک کاسه متوسط ریخته و هم بزنید. سپس تخم مرغ، کره آب شده و شیر را به مخلوط آرد افزوده و با یک همزن دستی مخلوط کنید. تا زمانی به هم زدن ادامه دهید که مایه یک دست و صافی از آن به دست آید.‌

هم اکنون مایه پنکیک را به سه یا پنج قسمت تقسیم کرده و هر کدام از بخش‌ها را در یک کاسه جدا بگذارید.‌ می‌توانید با اضافه کردن مقدار کمی از آب لبوی پخته به یکی از این قسمت‌ها، پنکیک را به رنگ قرمز بپزید. به دومین مایه پنکیک مقدار کمی از پودر کاکائو بریزید تا به رنگ قهوه‌ای درآید. با افزودن مقداری آب اسفناج کوبیده به ظرف سوم، در نهایت پنکیکی به رنگ سبز خواهید داشت.‌ بهتر است به ظرف چهارم مقداری زعفران دم کرده اضافه کنید که پنکیک شما به رنگ زعفرانی پخته شود. توصیه می‌شود به یکی از این مایه پنکیک‌ها هیچ رنگی اضافه نکنید تا به رنگ خودش پخته شده و پنکیک معمولی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید پنکیک پنج رنگی را برای خود طبخ کنید.

یک تابه تفلون را در نظر گرفته و در حالی که روی شعله متوسط گذاشتید، اجازه دهید کره در آن آب شود. مقداری از مایه پنکیک را با استفاده از یک ملاقه کوچک در تابه بریزید. توجه داشته باشید که شعله زیر تابه ملایم باشد‌. در حدود ۳ دقیقه زمان لازم است تا پنکیک در تابه پف کرده و بافت اسفنجی پیدا کند. پس از آن با یک کفگیر پلاستیکی آن را پشت و رو کنید تا سطح دیگر نیز پخته شود. دو دقیقه طول می‌کشد تا طرف دوم پنکیک نیز برشته شده و به رنگ قهوه‌ای درآید. سپس آن را از تابه برداشته و در ظرف دیگر بگذارید.

شما می‌توانید هر رنگ از خمیر پنکیک‌ها را نیز با همین روش در تابه بپزید.

حتی در صورت نداشتن رنگ‌های طبیعی نیز می‌توانید رنگ‌های خوراکی را از قنادی‌ها خریداری کرده و از آنها در تهیه پنکیک استفاده کنید.

منبع: تاروت رنگی

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *