خواندنی ها, گوناگون

سالاد ماکارونیت رو مکزیکی بپز | ترفند پخت یک سالاد ماکارانی استثنایی

سالاد ماکارونی مکزیکی یک غذای رنگارنگ و پر از طعم است که عناصر مختلف آشپزی مکزیکی را با ماکارونی ترکیب می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16298
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 17:07

یکی از انواع سالاد ماکارونی که محبوبیت زیادی میان ساکنان کشور مکزیک داشته و خوش طعم و راحت تهیه می‌شود، سالاد ماکارونی مکزیکی است. ما را همراهی کنید تا نحوه درست کردن سالاد ماکارونی مکزیکی را در مراحل مجزا برایتان شرح دهیم.

مواد لازم برای سس

ماست: نصف لیوان

سس مایونز: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

پنیر چدار: نصف پیمانه

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه: ۳ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ تا ۲ حبه

سرکه بالزامیک: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

عسل: نصف قاشق چایخوری

پودر آویشن: نصف قاشق چایخوری

گشنیز و جعفری ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری

پیازچه: ۲ ساقه

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

مواد لازم

مواد لازم برای پخت سالاد ماکارونی مکزیکی به شرح زیر است:

پاستا: ۳۵۰ گرم

کنسرو ذرت: ۱ پیمانه

پیاز قرمز: ۱ عدد

فلفل سبز تند: ۱ تا ۲ عدد

گوجه فرنگی: ۱ تا ۲ عدد

فلفل دلمه ای قرمز: ۱ عدد

طرز تهیه

گام اول:

در وهله اول برای درست کردن سالاد ماکارونی مکزیکی لازم است تا قابلمه ای را در اندازه متوسط انتخاب کرده و بیش از نیمه در آن آب بریزید. سپس آن را بر روی شعله زیاد گاز بگذارید تا جوشیده شود. پس از آنکه آب موجود در قابلمه شروع به قل زدن کرد، ماکارونی را به همراه نمک در آب جوش اضافه کنید.

گام دوم:

فرصت دهید تا ماکارونی ها در حدود ۷ لغایت ۱۰ دقیقه در آب جوش مانده و در اثر حرارت نرم و پخته شوند. هنگامی که این مدت زمان از پخته شدن ماکارونی در آب جوش سپری شد، محتویات قابلمه را در آبکش خالی کنید. صبر کنید تا کاملاً آب اضافی از ماکارونی خارج شده و آن را کنار بگذارید تا حرارت از آن بیرون آید.

گام سوم:

در ادامه کنسرو ذرت ها در یک آبکش خالی کرده تا دانه های ذرت از آب جدا شود. یک عدد پیاز را پوست گرفته و پس از شستن به شکل خلالی برش بزنید. فلفل دلمه ای را نیز با آب شسته و پس از جدا کردن دانه های سفید به شکل نگینی خرد کنید.

گام چهارم:

هم اکنون اقدام به شستن گوجه فرنگی و فلفل سبز کنید. سپس هر کدام از آنها را به اندازه های کوچک برش بزنید. کاسه ای را در اندازه متوسط در نظر گرفته و در آن ذرت کنسروی، پیازهای خلالی نازک، گوجه فرنگی خرد شده، فلفل دلمه‌ ای نگینی و فلفل سبز ریز شده را اضافه کنید.

گام پنجم:

در این مرحله می‌توانید سس سالاد ماکارونی مکزیکی را مهیا کنید. لازم است تا در یک کاسه کوچک ماست را به میزان تعیین شده ریخته و پس از اینکه با قاشق هم زدید تا بافت آن کاملاً صاف شود، سس مایونز را در آن اضافه و مخلوط کنید. طوری که سس مایونز و ماست کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و مایه یکنواخت حاصل شود.

گام ششم:

در این هنگام هر کدام از مواد روغن زیتون، سس بالزامیک، آب لیمو ترش تازه و پنیر چدار را به میزان تعیین شده در مخلوط سس مایونز و ماست اضافه کرده و هم بزنید. به طوری که همه مواد کاملاً مخلوط شوند. پس از آن دو حبه سیر را پوست گرفته و پس از شستن با استفاده از رنده ریز به شکل پوره درآورید.

گام هفتم:

در ادامه هر کدام از سبزی های گشنیز، جعفری و پیازچه را با آب شسته و ضدعفونی کنید. سپس آنها را آبکش کرده و بر روی دستمال حوله ای پهن کنید تا رطوبت اضافی آنها گرفته شود. هنگامی که آب اضافی سبزی ها خارج شد، گشنیز و جعفری را بر روی تخته آشپزخانه گذاشته و با چاقو خرد کنید.

گام هشتم:

سپس پیازچه را نیز به طور جداگانه در اندازه های کوچک ریز کنید. در این هنگام پیازچه ریز شده، گشنیز و جعفری ساطوری شده را به مواد سس افزوده و مخلوط کنید. همچنین سیر رنده شده را با مقداری عسل، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه در سس اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید تا ترکیب سس کاملاً یکنواخت شود.

گام نهم:

پس از آن پاستاهای پخته و آبکش شده را که آب اضافی از آنها خارج شده به سایر سبزیجات خرد شده در کاسه اضافه کرده و سس سالاد ماکارونی را نیز به آنها افزوده و شروع به هم زدن کنید. طوری این مواد را زیر و رو کنید که ماکارونی ها از شکل خود خارج نشده و در عین حال سس جذب همه مواد شود.

در ادامه ظرف محتوی سالاد ماکارونی را با سلفون یا نایلون پوشانده و در یخچال منتقل کنید.

مرحله دهم:

فرصت دهید تا سالاد ماکارونی مکزیکی در حدود یک ساعت در یخچال مانده و طعم سس، چاشنی ها و مواد به یکدیگر جذب شود‌. پس از سپری شدن این مدت زمان، سالاد ماکارونی مکزیکی را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر سرو کنید. می‌توانید برش هایی از لیمو ترش تازه را در کنار این سالاد چیدمان کرده و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *