خواندنی ها, گوناگون

سامسونگ تسلط خود بر بازار پنل‌های QD-OLED را حفظ می‌کند

سامسونگ با عرضه‌ی ۲۵ محصول جدید مجهز به پنل‌های QD-OLED با همکاری ۱۰ برند مختلف، جایگاه خود را به‌عنوان رهبر بازار این پنل‌ها تثبیت می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17370
پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 21:41

سامسونگ در‌حال‌حاضر بازار پنل‌های QD-OLED را رهبری می‌کند و قصد دارد با عرضه‌ی ۲۵ مدل جدید از ۱۰ برند مختلف، این بازار را گسترش دهد. غول فناوری کره‌ای اخیراً اعلام کرد که بیش از ۱ میلیون پنل QD-OLED برای مانیتورها ارسال کرده است که برخی از آن‌ها مدل‌های گیمینگ ۴K با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز هستند.

Wccftech می‌نویسد که امسال سامسونگ پنل‌های QD-OLED خود را برای طیف وسیعی از مانیتورها عرضه خواهد کرد. این مانیتورها عبارت‌اند از:

  • سامسونگ: Odyssey 32-inch G8 (G80SD) و Odyssey 32-inch G8 (G80SD)
  • دل: Dell 32-inch AW3225QF
  • فیلیپس: Dell 32-inch AW3225QF
  • ام‌اس‌آی: MSI MEG 321URX و MSI MPG 341CQPX و MSI MAG 321UP و MSI MAG 271QPX
  • ایسوس: ASUS 32 type PG32UCDM
  • گیگابایت: ASUS 32 type PG32UCDM

طبق گزارش ZDNet Korea، در‌حال‌حاضر، طیف محصولات QD-OLED سامسونگ شامل مدل‌های ۲۷، ۳۱.۵، ۳۴ و ۴۹ اینچی است؛ اما این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ این خط‌ تولید را گسترش بسیاری دهد. تا پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳، سامسونگ با سهم بازار ۷۹/۷ درصد، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی پنل OLED در صنعت است. با اضافه‌شدن ۲۵ مدل دیگر، این خط‌تولید به ۱۱۵ مدل خواهد رسید.

مانیتورهای QD-OLED به‌دلیل کیفیت تصویر و زمان پاسخ‌گویی بهتر از پنل‌های استاندارد TN و VA و IPS، به استاندارد جدیدی برای بخش بازی تبدیل شده‌اند. با‌توجه‌به این ویژگی‌ها، سامسونگ انتظار دارد موقعیت خود را در بازار و کل تعداد محموله‌ها در طول سال ۲۰۲۴ بهبود یابد.

ترند فورس پیش‌تر تخمین زده بود که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ هزار مانیتور QD-OLED ارسال شده است و انتظار می‌رود کل محموله‌ها برای تمام سال به بیش از ۱ میلیون واحد (۱ میلیون و ۳۴۲ هزار واحد) برسد که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۶۱ درصدی درمقایسه‌با ۲۰۲۳ است.

تا سال ۲۰۲۵، این عدد در‌نهایت از مرز ۲ میلیون واحد (۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد) عبور خواهد کرد که درمقایسه‌با سال ۲۰۲۴ از افزایش ۷۵ درصدی حکایت می‌کند. ناگفته نماند که با رایج‌تر‌شدن پنل‌های QD-OLED و مانیتورهای مرتبط، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت‌ها منطقی‌تر شوند.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *