اخبار ویژه, حوادث

سیل ؛ محور سوادکوه را تا شنبه مسدود کرد | ۱۵ خودرو در سیبلاب گرفتار شدند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرده است؛ با توجه به حجم بالای آورد سیل سوادکوه و در حال انجام بودن عملیات انتقال مصالح انباشت شده در منطقه، محور سوادکوه تا روز شنبه بسته خواهد بود و تردد در مسیر تهران-شمال و بالعکس در این مسیر انجام نمی‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17567
پنجشنبه 7 تیر 1403 - 9:30

محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از منطقه سیل‌زده سوادکوه اظهار کرد:« سیل نزدیک به ۳۵۰ هزار متر مکعب آورد سیلابی داشت که در جاده انباشته شده و پاکسازی و بازگشایی مسیر را دشوار کرده است.»

وی افزود: «نیروهای عملیاتی و امدادی مازندران با ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات مورد نیاز از ابتدای وقوع سیل در محل حضور دارند و با تمام توان در حال بازگشایی مسیر هستند. حجم آورد سیلاب بسیار بالاست که سبب شده عملیات بازگشایی زمان‌بر شود.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: «تمام تلاش ما بر این است که یکی از محورها را باز کنیم تا تردد به صورت محدود در آن برقرار شود.»

نامی تصریح کرد: «البته باز شدن مسیر به معنای این نیست که کلا محور باز شده و رفت‌وآمد خودروها از سر گرفته شود. بلکه هدف فعلی فراهم کردن مسیر تردد کامیون‌ها برای انتقال آورد سیلاب و رفت و آمد ساکنان مناطق اطراف است. ضمن این‌که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری لازم است مسیر برای تردد خودروهای مرتبط با برگزاری انتخابات و انتقال صندوق‌ها باز شود.»

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: «این محور به طور قطعی دست‌کم تا شنبه برای تردد عادی بسته خواهد بود و تا همه این آورده‌ها که حجم زیادی دارد برداشت نشود و جاده به شرایط عادی بازنگردد امکان بازگشایی مسیر و برقراری تردد عادی وجود ندارد.»

نامی درباره انجام عملیات امداد و نجات سرنشینان خودروها نیز گفت: «۱۵ خودرو گرفتار سیلاب شدند، اما خوشبختانه نفراتی که در این خودروها بودند بلافاصله توسط گروه‌های اقدام سریع نجات یافتند.»

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *