خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه سالاد آلمانی (کارتوفل) با طعمی جذاب و متفاوت

در این مطلب نیز طرز تهیه این سالاد سوسیس خوشمزه را به ساده‌ترین روش بیان می‌کنیم تا بتوانید آن را

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 11672
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:17

در این مطلب نیز طرز تهیه این سالاد سوسیس خوشمزه را به ساده‌ترین روش بیان می‌کنیم تا بتوانید آن را مطابق با مدل‌های رستورانی درست کنید.

سالاد آلمانی با سوسیس و سیب زمینی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی ۲ تا ۳ ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه سالاد آلمانی با سیب زمینی و سوسیس

در لیست انواع سالاد ها، به این نوع سالاد امتیاز خوبی تعلق گرفته است. زیرا به عنوان یک سالاد بین‌المللی شناخته می‌شود و در منوی اکثر رستوران‌های دنیا آن را سرو می‌کنند. این سالاد که می­توان آن را به عنوان سالاد سوسیس و پیازچه هم معرفی کرد، در کنار طعم بی نظیر خود، ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بنابراین تا حدودی می‌تواند برای بدن نیز مفید باشد. در ادامه می‌توانید مراحل تهیه این سالاد را مشاهده نمایید:

مواد لازم برای تهیه سالاد آلمانی سوسیس

در جدول زیر مواد اولیه سالاد آلمانی با سیب زمینی و سوسیس به طور کامل نمایش داده شده است. البته می‌توانید با توجه به ذائقه خود اندازه این مواد را تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی متوسط ۴۰۰ گرم
سوسیس ۲۵۰ گرم
خیار شور ۲۰۰ گرم
پیازچه فنجان ½
سس مایونز ۳ قاشق سوپخوری
سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری

مراحل تهیه سالاد سوسیس آلمانی

برای تهیه این سالاد سوسیس سیب زمینی مقوی مراحل زیر را تکرار کنید:

  • مرحله اول: ابتدا سیب زمینی‌ها را کاملا شسته و همراه با آب، داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا پخته شوند. آب باید به طور کامل روی سیب زمینی‌ها را گرفته باشد.
  • مرحله دوم:  درون یک تابه، روغن ریخته و اجازه دهید کاملا داغ شود. سپس سوسیس‌ها را به حالت دلخواه خرد کرده و طرفین آن را سرخ کنید. سوسیس‌ها می‌توانند به حالت حلقه‌ای، نگینی یا خلالی باشند.
  • مرحله سوم:در مرحله بعد، پیازچه‌ها را شسته و ریز خرد کنید. خیارشورها نیز باید کاملا نگینی و کوچک باشند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه سالاد سوسیس اگر سیب زمینی‌ها پخته بود، پوست آن‌ها را به طور کامل جدا کرده و به شکل مکعبی خرد کنید. سپس اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.
  • مرحله پنجم: در این حین، می‌توانید سس سالاد را آماده کنید. ابتدا سس مایونز را در ظرفی ریخته و به همراه آب لیمو ترش، سس خردل، روغن زیتون، نمک و فلفل ترکیب نمایید. در نهایت نیز طعم آن را بچشید تا کم و کسری نداشته باشد. اگر می‌خواهید سالاد رژیمی باشد، باید سس مایونز و خردل را از این ترکیب حذف کنید. حتی می‌توان به جای آن، از ماست خامه‌ای نیز استفاده کرد.
  • مرحله ششم: حال زمان ترکیب کردن مواد است. در یک ظرف بزرگ، سیب زمینی، خیارشور، پیازچه و سوسیس را بریزید و سس مخصوص را به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: درنهایت نیز روی مواد را سلفون کشیده و به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها با یکدیگر مخلوط شوند. حتما سالاد را به آرامی زیر و رو کنید تا سیب زمینی‌ها له نشوند.
  • مرحله هشتم: اکنون سالاد سوسیس پیازچه آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

نکته: در تهیه این سالاد سوسیس آلمانی یا کارتوفل، با توجه به ذائقه خود می­توانید خیارشور و سس خردل را حذف کنید.

نکته: در تهیه سالاد سوسیس آلمانی با سیب زمینی و سوسیس ، می­توان به جای سرخ کردن سوسیس‌­ها، آن­‌ها را گریل کرد. در این صورت روغن کمتری هم استفاده می­شود.

نکته: استفاده از ادویه پاپریکا در تهیه سالاد آلمانی با سیب زمینی و سوسیس ، باعث خوشمزه­تر شدن آن خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *