خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه سالاد جدید با ترکیب دو سالاد قدیمی

سالاد ماکارونی با کاهو یک غذای ساده و خوشمزه است که اغلب در مهمانی ها و جشن ها به عنوان پیش غذا یا غذای فرعی سرو می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 15988
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 9:56

یکی از غذاهای بین المللی که تنوع زیادی داشته و حتی محبوبیت زیادی در کشورهای مختلف دارد، سالاد ماکارونی است. این سالاد معمولاً با ترکیبی از ماکارونی پخته شده، کاهو خرد شده، و انواع سبزیجات دیگر تهیه می‌شود و با سس های مختلفی چون مایونز یا سس ایتالیایی طعم دار می‌شود. شما می‌توانید هنگام تهیه این غذا، مواد دلخواه خود را به آن افزوده و از طعم و مزه آن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا نحوه تهیه سالاد ماکارونی با کاهو را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم

مواد لازم برای سالاد ماکارونی با کاهو به شرح زیر است:ماکارونی فرمی: ۳۰۰ گرم

کاهو: ۱ عدد بزرگ

قارچ: ۲۰۰ گرم

سینه مرغ: ۱ عدد کامل

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سس فرانسوی: ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

شوید خشک: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

آویشن و پاپریکا: به مقدار کافی

طرز تهیه

گام اول:

در وهله اول جهت درست کردن سالاد ماکارونی با کاهو، لازم است تا سینه مرغ را در یک قابلمه کوچک قرار داده و با اضافه کردن مقداری آب، نمک و زردچوبه بر روی شعله گاز بگذارید تا کاملاً پخته شود. زمانی که گوشت مرغ کاملاً پخته شد آن را در یک بشقاب ریخته و به شکل ریش ریش درآورید.

گام دوم:

سپس قارچ ها را شسته و رطوبت آن را بگیرید. قارچ ها را بر روی تخته آشپزخانه گذاشته و به شکل ورقه ای برش بزنید. پس از آن در یک تابه مقداری روغن ریخته و بر روی شعله ملایم گاز بگذارید تا به آرامی داغ شود. در ادامه ورقه های قارچ را در تابه ریخته و شعله گاز را زیاد کنید تا مانع از آب انداختن قارچ ها شده و به سرعت تفت بخورد. سپس قارچ ها را در یک ظرف ریخته و کنار بگذارید. هم اکنون یک قابلمه در اندازه متوسط را انتخاب کرده و بیش از نیمه در آن آب بریزید.

گام سوم:

در ادامه برای تهیه سالاد ماکارونی با کاهو، قابلمه مذکور را بر روی شعله گاز قرار داده و به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن مایع و نمک در آن اضافه کنید تا جوشیده شود. هنگامی که آب موجود در قابلمه شروع به قل زدن کرد ماکارونی‌های فرمی را در آن ریخته و به اندازه ۷ لغایت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا در اثر حرارت نرم و لطیف شود.

گام چهارم:

پس از سپری شدن مدت زمان لازم، ماکارونی ها را در آبکش خالی کنید. صبر کنید تا آب اضافی کاملاً از ماکارونی ها خارج شده و سرد شوند. سپس کاسه بزرگی را آماده کرده و ماکارونی آبکش شده را در آن منتقل کنید. هم اکنون برگ های کاهو را به شکل های مورد نظر در اندازه های کوچک برش زده و با گوشت مرغ پخته و ریش ریش شده و ورقه های قارچ سرخ شده به ماکارونی در کاسه اضافه کنید.

گام پنجم:

با ملایمت این مواد را مخلوط کنید تا همه آنها به یک اندازه در همه جای ظرف پخش شود. هم اکنون وقت آن رسیده که سس سالاد ماکارونی را تهیه کنید. برای این کار یک کاسه کوچک را مقابل دستتان گذاشته و در آن سس مایونز، سس فرانسوی و سس خردل را به میزان تعیین شده افزوده و شروع به هم زدن کنید. به طوری که مایع شما کاملاً یک‌دست شود.

گام ششم:

در ادامه شوید خشک شده را با مقداری پودر پاپریکا، آویشن، نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش در سس مذکور ریخته و به هم زدن ادامه دهید. هنگامی که سس شما کاملاً یک‌دست شد، آن را بر روی مخلوط ماکارونی و سایر مواد در کاسه ریخته و با ملایمت زیر و رو کنید. به این ترتیب سس به خورد مواد رفته و مزه دار می‌شود.

توصیه می‌شود ظرف حاوی سالاد ماکارونی با کاهو را با یک نایلون یا سلفون پوشانده و ساعتی در یخچال بگذارید تا طعم بهتری پیدا کند. هم اکنون سالاد ماکارونی با کاهو شما آماده سرو است.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *