طرز تهیه لازانیا اسفناج | ساده و با طعمی دلپذیر

طرز تهیه انواع لازانیا، تنوع بسیار زیادی دارد و می‌توان این غذای خوشمزه و محبوب را با سس‌ها و مواد متنوعی تهیه کنید. در این میان، لازانیا اسفناج یکی از ساده‌ترین رسپی‌های این غذا را دارد که می‌توان آن را بدون استفاده از گوشت و با موادی ساده و در دسترس تهیه کرد.
طرز تهیه لازانیا اسفناج | ساده و با طعمی دلپذیر
کد خبر : 11300
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 23:24
59 بازدید

لازانیا اسفناج غذایی سبک و مناسب برای شام یا ناهار است و ظاهری بسیار جذاب دارد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی لازانیا اسفناج را با هم می‌بینیم:

لازانیا اسفناج
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی ۱۵ دقیقه
زمان پخت غذا ۶۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه لازانیا اسفناج

دستور تهیه لازانیا اسفناج، به مراتب ساده‌تر از دستورهایی مانند طرز تهیه پاستا آلفردو است. برای تهیه لازانیا اسفناج، نیازی به استفاده از مشتقات گوشت نیست. کافیست، لایه میانی لازانیا را آماده کرده و آن را به صورت لایه لایه با لازانیا، داخل ظرفی مناسب چیده و در فر بگذارید. جزئیات تمام این مراحل و مواد لازم آن در ادامه، آمده است:

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج

برای تهیه این غذای خوشمزه، مواد اولیه را مطابق با جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لازانیا ۱ بسته
اسفناج ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
پنیر پارمزان ۵۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۴ قاشق غذاخوری
آرد ۲ لیوان
شیر ۱۰۰ گرم
کره به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
سس کچاپ مقداری در صورت تمایل

مراحل طرز تهیه لازانیا اسفناج

دستور پخت لازانیا اسفناج، شامل مراحل زیر است:

مرحله اول: ابتدا اسفناج را تمیز کنید و بشویید. سپس، آن را با مقداری آب و نمک بپزید و به صورت ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پس از آنکه داغ شد، پیازهای نگینی شده را داخل آن سرخ کنید.

مرحله سوم: پس از سبک شدن پیازها، اسفناج ساطوری شده را هم به تابه اضافه کرده و با پیاز، تفت دهید.

مرحله چهارم: حالا باید سس بشامل را آماده کنید. برای این کار، آرد را در تابه‌ای جداگانه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه سس لازانیا اسفناج، کره را که مدتی در دمای اتاق قرار داده‌اید در تابه بریزید و با آرد مخلوط کنید.

مرحله ششم: سپس، شیر را در دو مرحله به سس بشامل اضافه کنید و همزمان، هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. پس از آن، سیر رنده شده را داخل تابه بریزید و نمک و فلفل سس را اندازه کنید.

پس از آنکه سس به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کرده و به سراغ آماده کردن لازانیا بروید.

مرحله هفتم: در صورتی که در تهیه این غذای خوشمزه از لازانیای پیش‌پخت استفاده می‌کنید، کافیست آن را ۳ دقیقه در آب معمولی قرار دهید. اما در صورت استفاده از لازانیای خام، طبق دستورالعمل روی جعبه، آن را آماده کنید.

مرحله هشتم: کف یک ظرف نچسب را با کمی روغن چرب کنید و یک ردیف ورقه لازانیا را داخل آن بچینید.

مرحله نهم: روی لازانیاها، یک لایه از مخلوط اسفناج و پیاز بریزید و روی اسفناج و پیاز را با مخلوطی از پنیر پیتزا و پنیر پارمزان بپوشانید.

مرحله دهم: در نهایت، کمی سس سفید را روی مخلوط پنیرها پخش کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد لازانیا اسفناج، تمام شود.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید در بین لایه‌های این غذا، از مقداری سس کچاپ هم استفاده کنید.

مرحله یازدهم: ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد داخل فر بگذارید تا لازانیای اسفناج شما، آماده سرو شود.

لازانیا اسفناج و بادمجان

این رسپی شامل مواد متنوعی مانند بادمجان، سیر، پیاز، اسفناج، لازانیا، آب مرغ و گوجه فرنگی رنده شده است. به علاوه، انواع پنیرهای فانتزی هم مانند پنیر ریکوتا و پنیر پارمزان در آن استفاده می‌شوند. این غذا از ۵ لایه مختلف تشکیل می‌شود. لایه اول، یک سس گوجه‌ای نسبتا غلیظ است که از ترکیب سیر، پیاز، پوره و رب گوجه فرنگی، آب مرغ، رزماری  و نمک و فلفل تهیه می‌شود.

لایه دوم، شامل ورقه‌های لازانیا است. پس از آن، یک لایه اسفناج تفت داده شده و روی اسفناج‌ها، لایه‌ای از بادمجان‌های سرخ شده قرار می‌گیرد. در نهایت، روی غذا، لایه‌ای از یک سس ترکیبی شامل پنیر فتا، ریکوتا، جعفری و زیتون می‌ریزیم و ظرف را به مدت نیم ساعت در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم.

لازانیا اسفناج و پنیر خامه ای

در این رسپی باید ابتدا یک لایه ورقه لازانیا، یک لایه سس گوجه فرنگی و یک لایه مخلوط اسفناج بریزید و این چینش را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. در نهایت، لایه رویی باید سس گوجه فرنگی باشد تا روی آن را با مقداری پنیر پارمزان بپوشانید.

سس گوجه‌ای شامل ترکیبی از پیاز، کرفس، هویج و سیر حرارت دیده با روغن زیتون است که با مقداری گوجه فرنگی ترکیب و در مخلوط‌کن، میکس شده‌اند.

لایه اسفناج هم شامل مخلوطی از اسفناج پخته شده، پنیر خامه‌ای، پنیر پارمزان و نعنای خرد شده است که در مخلوط‌کن، کاملا نرم و یکدست شده است.

کافیست ظرف لازانیا را به شکل گفته شده آماده کنید و آن را به مدت نیم ساعت در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا لازانیا اسفناج و پنیر خامه ای، آماده سرو شود. نوش جان

ارسال نظر شما
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.