خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه کوکوی لوبیا سفید با چند قلم مواد

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لوبیا سفید را فقط در کنار نخود و آن هم در

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 11041
دوشنبه 27 فروردین 1403 - 11:31

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لوبیا سفید را فقط در کنار نخود و آن هم در آبگوشت می‌شناسید این دستور غذا مال شماست! بهتر است این کوکو را درست کنید تا ببینید چقدر طعم جذاب آن دوست داشتنی است و به راحتی می‌توانید یک غذای نانی با فیبر و خاصیت بالا درست کنید که مورد علاقه تمام افراد خانواده قرار بگیرد!

به توصیه راهنماتو اعتماد کنید و بدون گوشت و مرغ این کوکو را بپزید. قطعا عاشقش خواهید شد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
لوبیا سفید یک لیوان
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازه ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن به میزان لازم

طرز تهیه:

اگر بخواهیم انصاف به خرج بدهیم این کوکو جزو ساده‌ترین‌هاست و مواد مورد استفاده در آن واقعا هزینه‌ای برای شما که ندارد هیچ، بلکه همیشه در دسترس است!

در ابتدا لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. لوبیا سفید به نسبت لوبیا قرمز و لوبیا چیتی زودتر می‌پزد.

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به همراه لوبیا سفیدها در یک قابلمه حاوی آب بریزید و اجازه بدهید خوب بپزند. در این مرحله اصلا عجله نکنید چون تنها زمانی که صرف می‌شود در همین بخش است و بقیه راه خیلی تندتر و راحتتر طی خواهد شد! بعد از اینکه پخته شدند آنها را آبکشی کنید و زمان بدهید تا خوب سرد بشوند.

جعفری‌ها را پاک کنید و بشویید و خرد کنید.

لوبیا سفید و سیب زمینی‌های پخته را با هر روشی که برایتان راحتتر است مخلوط کنید تا بافتی یکدست و نرم و منسجم داشته باشید. اینکه از چرخ گوشت استفاده کنید یا داخل خردکن و غذاساز بریزید به خودتان بستگی دارد.

بعد از اینکه لوبیا سفید و سیب زمینی‌ها را حسابی میکس کردید با جعفری‌های خرد شده، آرد سوخاری، آرد نخودچی، ادویه‌ها و تخم مرغ‌ها ترکیب کنید و خوب هم بزنید و ورز بدهید تا همه مواد با هم یکی بشوند.

از این قسمت به بعد مانند کوکو و کتلت‌های دیگر وارد عمل بشوید.

یک تابه را روی گاز بگذارید مقداری روغن سرخ کردنی داخل آن بریزید و اجازه بدهید خوب داغ بشود. از مواد کوکو بردارید و در دستتان به هر شکلی که دوست دارید درآورده و در روغن با حرارت پایین گاز هر دو طرف کوکوها را سرخ کنید.

بعد از اینکه تمام مواد تبدیل به کوکوی سرخ کرده شد غذای شما حاضر است و با هر نانی که تمایل دارید نوش جان کنید.

نکته مهم و قابل توجه حضور آرد سوخاری و آرد نخودچی است. به هیچ عنوان این آردها را نادیده نگیرید چون باعث می‌شوند کوکوی شما وا نرود.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *