طرز تهیه کیک کرپ شکلاتی

کیک کرپ شکلاتی، یک دسر فوق العاده خوش طعم است که از چندلایه کرپ، خامه و سس مخصوص تهیه می‌شود. این کیک درون تابه درست می‌شود و بعد به صورت لایه لایه کرپ‌ها روی هم قرار می گیرند و روی هر لایه خامه زده شده اضافه می‌شود.
طرز تهیه کیک کرپ شکلاتی
کد خبر : 11358
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 13:20
33 بازدید

کرپ شکلاتی یک دسر خوشمزه و محبوب است که از خمیر کرپ تهیه می‌شود. کرپ ها نوعی پنکیک نازک فرانسوی هستند که از آرد، شیر، تخم‌مرغ و کمی نمک و شکر تهیه می‌شوند. برای تهیه کرپ شکلاتی، این خمیر نازک پس از پخته شدن، معمولاً با موادی مانند خامه شکلاتی، موس شکلات، خرده های شکلات، میوه‌ها یا سس شکلات پر می‌شود. گاهی اوقات نیز برای طعم بیشتر، کمی عصاره وانیل یا کاکائو به خمیر کرپ اضافه می‌شود. کرپ‌های شکلاتی می‌توانند به عنوان صبحانه لوکس، میان‌وعده یا دسر بعد از غذا سرو شوند و اغلب با پودر قند، خامه فرم گرفته یا بستنی برای زیبایی و طعم بیشتر تزئین می‌شوند.

عداد نفرات: ۳ نفر
درجه سختی: آسان

اطلاعات زمانی پخت کرپ شکلاتی
زمان آماده سازی زمان پخت کل زمان
۲۰ دقیقه ۳۰ دقیقه ۵۰ دقیقه

مواد لازم

مواد لازم برای پخت کرپ شکلاتی به شرح زیر می باشد:

کره: ۶ قاشق غذا خوری

شیر: ۳ پیمانه

تخم مرغ: ۶ عدد

آرد: یک و نیم پیمانه

ودر کاکائو: دو سوم پیمانه

شکر: ۷ قاشق غذا خوری

خامه قنادی: ۴ پیمانه

مواد لازم گاناش:

خامه پر چرب: ۱ پیمانه

شکر: ۴ قاشق غذا خوری

شکلات: ۱۷۰ گرم

کره: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه

برای درست کردن کیک کرپ شکلاتی لازم است در وهله اول کرپ‌ها را آماده و طبخ کنید. لذا کره را در یک ظرف فلزی بر روی شعله کم بگذارید تا به تدریج آب شود. کره ذوب شده را در یک پیاله بریزید. پس از آن شیر را نیز از یخچال درآورده و در همان ظرف بر روی حرارت کم گرم کنید تا سرمای یخچال از آن خارج شود.

در ظرف دیگر تخم مرغ‌ها را شکانده و با اضافه کردن کره آب شده و شیر، شروع به هم زدن کنید تا مایه کشداری از آن به دست آید.

پس از آن مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد افزوده و با ملایمت هم بزنید تا در نهایت مایه یکنواخت و صافی از آن حاصل شود.

یک تابه تفلون و نچسب را انتخاب کرده و بر روی شعله ملایم بگذارید تا داغ شود. با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه پنکیک را برداشته و در تابه بریزید.‌ می‌توانید با تکان دادن تابه به شکل دورانی، کمک کنید تا این مایه در همه تابه به طور یکنواخت پخش شود.

پس از گذشت یک الی دو دقیقه که کرپ سفت شده و بر روی تابه برشته شد، زمان مناسبی است تا آن را پشت و رو کنید و طرف دیگر نیز پخته شود.‌ با همین روش می‌توانید مابقی مایه کرپ را نیز در تابه بپزید.

طرز تهیه گاناش شکلاتی

خامه پرچرب و شکر را در یک قابلمه کوچک ریخته و بر روی شعله ملایم بگذارید تا با هم ترکیب شده و بجوشد. پس از آن شکلات کاکائویی و کره را به آنها افزوده و بگذارید تا شکلات‌ها کاملاً به شکل مایع درآید.‌ مواد را هم بزنید تا کاملا یک دست شود و کرپ شکلاتی آماده شود.

چیدن کرپ ها و خامه شکلاتی

در ادامه که همه کرپ شکلاتی پخته و آماده شد، یکی از ورق های کرپ را در یک ظرف مسطح پهن کرده و مقداری خامه قنادی بر روی آن بگذارید. خامه را بر روی همه سطح کرپ پهن کنید تا هیچ قسمتی بدون خامه نماند. پس از آن لایه دوم، سوم و بعدی کرپ را با خامه روی هم بچینید.

برای اینکه کیک لایه‌ای شما ظاهری شکیل و منظم داشته باشد، دور تا دور آن را به طور یکنواخت با استفاده از یک چاقوی اره‌ای طوری برش زنید که اضافات کرپ و خامه از آن جدا شود.‌

پس از آن گاناش کاکائویی را بر روی کیک ریخته و بگذارید تا از کناره‌های آن سرازیر شود. شما می‌توانید با یک کاردک این گاناش کاکائویی را در همه ابعاد کیک کرپ به طور یکنواخت پخش کنید‌.

ارزش غذایی

ارزش غذایی برای کرپ شکلاتی
نوع مقدار
کالری ۳۵۱KCal
چربی ۱۷g
چربی اشباع شده ۹g
کربوهیدرات ۴۲g
پروتئین ۱۲g
کلسترول ۱۵۶mg
سدیم ۴۵۹mg
پتاسیم ۳۴۹mg
فبیر ۴g
قند ۱۸g
کلسیم ۱۴۰mg
آهن ۳mg
ارسال نظر شما
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.