اسلایدر, خواندنی ها, گوناگون

عجیب اما واقعی | داستان مردی که ۲۱۷ بار واکسن کرونا زد

مردی ۶۲ ساله اهل آلمان بر خلاف توصیه‌های پزشکی، ۲۱۷ بار واکسن کرونا زد. گمان می‌رفت که او شخصاً بیش

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 4995
چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 16:14

مردی ۶۲ ساله اهل آلمان بر خلاف توصیه‌های پزشکی، ۲۱۷ بار واکسن کرونا زد. گمان می‌رفت که او شخصاً بیش از ۹۰ دوز واکسن را به عنوان راهی برای جمع‌آوری کارت‌های واکسیناسیون دریافت کرده است تا آنها را به افرادی که از زدن واکسن دوری می‌کردند، بفروشد. خود این مرد البته ادعا کرد که ۲۱۷ واکسن کووید تزریق کرده است که بیش از نیمی از آنها را می‌توان با سوابق بالینی تأیید کرد. اکثریت قریب به اتفاق این واکسن‌ها دوزهای mRNA بودند و مقدار کمی آسترازنکا، Johnson & Johnson  و Sanofi نیز در ترکیب بودند. همه دوزها در مجموع یک دوره ۲۹ ماهه را در بر می‌گرفتند، اما بیشتر آنها در یک بازه زمانی نه ماهه از اواسط سال ۲۰۲۱ تزریق شده بودند.

به گفته پزشکان، شخص دریافت کننده که این تعداد واکسن را طی ۲۹ ماه خریداری و تزریق کرده، هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته است.

کیلیان شوبر، از پزشکان بخش میکروبیولوژی دانشگاه Erlangen-Nuremberg در گفت‌وگو با سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت: «از این مرد برای انجام آزمایش دعوت کردیم و او علاقه زیادی به انجام این کار داشت. بنابراین از او نمونه‌های خون و بزاق گرفتیم». او افزود: «ما توانستیم از این نمونه‌ها برای تعیین دقیق واکنش سیستم ایمنی به واکسن استفاده کنیم».

در طول مطالعه، این مرد حتی با اصرار خود، دوز دیگری از واکسن کووید را تزریق کرد تا پاسخ ایمنی حاد خود را پس از تمام واکسن‌های قبلی بررسی کند. او پاسخ آنتی‌بادی موثری داشت که نشان می داد واکسن هنوز کار خود را در بدن این فرد انجام می‌دهد.

محققان تزریق بیش از حد واکسن کرونا را به عنوان رویکردی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تایید نمی‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *