خواندنی ها, گوناگون

قابلیت جدید اینستاگرام ؛ امکان پخش Live اینستاگرام برای Close Friends

اینستاگرام قابلیت جدیدی را معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا Live اینستاگرام را به‌طور انحصاری برای دوستان نزدیک (Close Friends) خود پخش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 17388
پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 22:33

 از امروز کاربران اینستاگرام می‌توانند پخش‌های زنده‌ای را میزبانی کنند که فقط برای فهرست Close Friends آن‌ها دردسترس باشد. تا پیش‌ازاین، آغاز Live اینستاگرام بدین‌معنا بود که اگر حسابتان عمومی بود، هر کسی می‌توانست آن را تماشا کند و اگر حسابتان خصوصی بود، تنها دنبال‌کنندگان می‌توانستند استریم را ببینند.

به‌نقل از تک‌کرانچ، Live اینستاگرام ویژگی محبوبی برای سلبریتی‌ها به‌شمار می‌رود که به آن‌ها امکان می‌دهد تا با دنبال‌کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. نوامبر ۲۰۲۴، کاربران این امکان را پیدا کردند تا مشاهده‌ی پست‌های خود را فقط برای دوستان نزدیک و نه برای تمام دنبال‌کنندگانشان نمایش دهند.

ماه می امسال، اینستاگرام قابلیت بی‌صداکردن تعاملات را از همه به‌جز دوستان نزدیک اضافه کرد؛ یعنی اگر کاربران تنظیمات امنیتی سخت‌گیرانه‌تری را انتخاب کنند، دیدگاه‌ها، پیام‌های مستقیم، منشن‌ها و… را نخواهند دید.

این نوع فیلتر‌کردن برای محدود‌کردن آزار و اذیتی در نظر گرفته شده بود که سازندگان محتوا ممکن است با آن مواجه شوند. بااین‌حال، از آن زمان به‌بعد قابلیت مذکور گسترش یافته است و هر کسی که تجربه‌ی اینستاگرام کوچک‌تر و مدیریت‌شده‌تر می‌خواهد، آن را می‌تواند اجرا کند.

با این ویژگی جدید، اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد که کنترل کنند چه کسی Live آن‌ها را ببیند. این قابلیت می‌تواند افرادی که در گذشته از این ویژگی استفاده نکرده‌اند، ترغیب کند تا آن را امتحان کنند.

پخش انحصاری Live اینستاگرام برای دوستان نزدیک نشان می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی محبوب همچنان به‌سمت ارتباطات خصوصی‌تر و مدیریت‌شده‌تر در پلتفرمش حرکت می‌کند.

با‌توجه‌به اینکه اینستاگرام با اینفلوئنسرها و تبلیغات ارتباط تنگاتنگی دارد‌، منطقی است که این شبکه‌ی اجتماعی ویژگی‌هایی را برای کاربران عادی منتشر کند که دلتنگ روزهای اولیه اینستاگرام هستند؛ روزهایی که این پلتفرم بیشتر بر برقراری ارتباط با دوستان واقعی متمرکز بود.

منبع: تکناک

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *