خواندنی ها, گوناگون

قابلیت جدید واتساپ برای یادداشت‌های تصویری

نسخۀ بتای واتس‌اپ، حالت اختصاصی جدیدی برای یادداشت‌های تصویری به رابط کاربری دوربین اضافه می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 18612
پنجشنبه 14 تیر 1403 - 19:50

واتس‌اپ در حال آزمایش یک قابلیت دیگر برای بهبود تجربۀ یادداشت‌های تصویری یا پیام‌های ویدیویی فوری است. وب‌سایت WABetaInfo گزارش می‌دهد که این پلتفرم پیام‌رسان، بر روی یک حالت جدید برای یادداشت‌های تصویری در رابط کاربری دوربین کار می‌کند.

این قابلیت که هنوز منتشر نشده، برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در حال توسعه است. واتس‌اپ، حالت یادداشت‌های تصویری را برای برخی از آزمایش‌کنندگان در آخرین نسخه‌های بتای واتس‌اپ برای اندروید و iOS ارائه کرده است.

حالت جدید دوربین در کنار گزینه‌های «فیلم» و «عکس» در پایین صفحه قرار می‌گیرد. برای دسترسی به رابط کاربری دوربین، به گفت‌وگوی واتس‌اپ بروید و بر روی دکمۀ دوربین ضربه بزنید.

در حال حاضر، اگر می‌خواهید در نسخۀ پایدار واتس‌اپ یادداشت تصویری ضبط کنید، باید دکمۀ دوربین را نگه دارید. مگر اینکه حالت قفل را فعال کرده باشید، به محض برداشتن انگشت از روی دکمه، یادداشت به طور خودکار در گفت‌وگوی شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

وب‌سایت WABetaInfo اشاره می‌کند که افزودن یک گزینۀ اختصاصی در رابط کاربری دوربین، روند کار را ساده‌تر و استفاده از قابلیت یادداشت‌های تصویری را آسان‌تر می‌کند. همچنین این کار ممکن است باعث افزایش آگاهی از قابلیت یادداشت‌های تصویری شود، زیرا کاربرانی که از وجود آن بی‌اطلاع هستند، می‌توانند آن را ببینند.

این به‌روزرسانی جدید، تقریباً یک سال پس از راه‌اندازی یادداشت‌های تصویری واتس‌اپ برای اندروید و iOS ارائه می‌شود. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا ویدیوهایی به مدت حداکثر ۶۰ ثانیه با یک فریم دایره‌ای ضبط کنید. در حالت قفل، می‌توانید بین دوربین‌های جلو و عقب جابه‌جا شوید، ضبط را متوقف کنید و در صورت عدم تمایل به اشتراک‌گذاری، آن را حذف کنید.

حالت قفل نیز به شما امکان می‌دهد قبل از ارسال، یادداشت تصویری را پیش‌نمایش کنید. به تازگی نسخۀ بتای واتس‌اپ، دکمۀ میانبری برای پاسخ سریع به یادداشت‌های تصویری در گفت‌وگوی شما ارائه کرده است. همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر از جمله افکت‌های واقعیت افزوده، اشتراک‌گذاری از اینستاگرام، رتبه‌بندی به‌روزرسانی‌های استاتوس، نوار تماس پایین و فیلتر برگزیده‌ها را آزمایش می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *