فرهنگ و هنر, گوناگون

ویدیو | پدر و دختر استیج را به آتش کشیدند

ابتدای این کنسرت به شکلی غافلگیرکننده با ورود و اجرای سلوی نی‌انبان از سوی «لیانا شریفیان» همراه بود؛ دختر محسن

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 4182
یکشنبه 13 اسفند 1402 - 17:00

ابتدای این کنسرت به شکلی غافلگیرکننده با ورود و اجرای سلوی نی‌انبان از سوی «لیانا شریفیان» همراه بود؛ دختر محسن شریفیان که میراث‌دار پدر در ترویج موسیقی نواحی ایران است و از همان ابتدا فضای کنسرت را با شور و حال شروع کرد.

محسن شریفیان در ادامه روی صحنه آمد و به نزدیکی بهار و نوروز اشاره کرد و توضیح داد: «امشب قرار است حال دلمان را خوب کنیم و به سبک ما جنوبی‌ها، برای عید و خوشی‌هایمان ابراز دلتنگی کنیم و آرزو کنیم که عید زودتر بیاید.»

قطعه «عید بیو» (عید بیا) با آواز «آکا صفوی» اثر بعدی بود که در سالن اجرا شد و با همراهی حضار همراه شد.

محسن شریفیان در این بخش از برنامه گفت: «من در همه کنسرت‌هایم قطعه‌ای را به غواصان شهید تقدیم می‌کنم. زندگی همه ما در جنوب، چه در شادی و چه در غم به دریا گره خورده و این موضوع همیشه برای ما حائز اهمیت است. پس برای این قطعه همه با هم چشم‌هایمان را می‌بندیم و برج میلاد را به سمت خلیج فارس می‌بریم.»

تکنوازی عود، پخش تصاویری از کشتی‌ها در خلیج فارس، تصاویری از لنج‌ها  و آواز حزن‌آمیز آکا صفوی، بخش ویژه‌ای از کنسرت را ساخت و در ادامه شریفیان ضمن تقدیر از مدیران ارشد برج میلاد، گفت: «تنها سالنی که حاضر شد میزبان ما باشد برج میلاد است. تاسف آور است که در پایتخت، گروه لیان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند. از مدیران برج میلاد به خصوص جناب عباس حیدری تشکر ویژه داریم که پای موسیقی ما ایستاد و این توجه و حمایت از موسیقی نواحی ایران از سوی ایشان برای ما ارزشمند است.»

او با اشاره به برگزاری روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت‌ماه هر سال، گفت: «تقاضای ما برگزاری کنسرت بزرگ گروه لیان در روز خلیج فارس در برج میلاد است و این کنسرت قرار است ادای دین مهمی به خلیج همیشه فارس و فرهنگ موسیقی جنوب ایران باشد».

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *