۹ ترفند جالب برای استفاده از جوراب های کهنه

همه ما حداقل یک بار گم شدن لنگه جوراب را تجربه کرده ایم. اگرچه آمار گم کردن لنگه جوراب خیلی بیشتر از اینهاست و یک مطالعه نشان می دهد که هر فرد در ماه به طور متوسط 1.3 جوراب خود را گم می کند؛ آماری که در طول یک سال به 15 عدد جوراب می رسد!
۹ ترفند جالب برای استفاده از جوراب های کهنه
کد خبر : 11376
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 16:21
722 بازدید

از تقسیم نامناسب بار لباس‌های شسته‌شده تا گیر کردن آنها در زیر خشک کن، گم کردن لنگه جوراب می تواند به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. اما با لنگه جوراب دیگر چه می شود کرد؟ به جای اینکه بلافاصله به فکر دور انداختن لنگه جوراب دیگرتان بیفتید، پیشنهاد می کنیم از آن مجدد استفاده کنید. امروز قصد داریم چند ترفند جالب برای استفاده مجدد از جوراب های قدیمی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

۱- تشک حیوانات خانگی

کف جوراب ها را جدا کرده و بالای آن ها را نگه دارید. سپس این قسمت ها را به یکدیگر بدوزید و تا یک لوله بلند تشکیل شود. اکنون داخل آنها را با الیاف یا پشم پر کنید و آنها را با استفاده از چسب حرارتی و به صورت مارپیچ به یکدیگر متصل کنید. می توانید به این ترتیب یک تشک زیبا برای حیوان خانگیتان درست کنید.

۲- تی آشپزخانه

برای این کار به یک دسته تی نیاز دارید. جورابتان را روی انتهای T شکل دسته تی بکشید و در صورت نیاز با نخ و سوزن آن را محکم کنید. الیاف های جوراب از قابلیت جذب بالایی برخوردار هستند و می توانند بخوبی سطوح مختلف را تمیز کنند.

۳- روبالشی

اگر تعداد زیادی لنگه جوراب رنگی دارید، می توانید از آنها برای ساخت یک روبالشی استفاده کنید. جوراب ها را به تکه های صاف و هم اندازه برش دهید و یک روبالشی بافت دار بسازید. سپس داخل آن را با پشم یا پنبه پر کنید.

۴- روکش فنجان

اگر جوراب پشمی دارید، می توانید با آن یک روکش برای فنجان قهوه یا چایتان بسازید. کافی است قسمت پاشنه را جدا کرده و قسمت بالایی را روی فنجان بکشید. اگر فنجان شما دسته دارد، در قسمت دسته جوراب یک برش ایجاد کنید. این روکش از سرد شدن سریع چای و قهوه شما جلوگیری می کند. می توانید روی آن را نیز با چند دکمه رنگی تزئین کنید.

۵- آویز گلدان

بخش کشسان بالایی و قسمت انگشتان پا را با قیچی جدا کنید و جوراب را به شکل رشته های عمودی ببرید. برای ساخت قسمت بالای آویز، رشته های عمودی را با یک حلقه فلزی به یکدیگر متصل کنید. قسمت های پایین رشته ها را مطابق سلیقه خود ببافید یا بپیچانید و از پایین به یکدیگر متصل کنید. رشته ها را طوری به یکدیگر متصل کنید که جای کافی برای قرار دادن گلدان وجود داشته باشد.

۶- محافظت از لوازم شکستنی

اگر قصد اسباب کشی دارید، می توانید از جوراب های قدیمی تان به منظور محافظت از ظروف شکستنی استفاده کنید. کشیدن جوراب بر روی لیوان ها و فنجان ها هر ضربه ای را به خود جذب کرده و آنها را از هر گونه ضربه و آسیب در امان می دارد.

۷- خوشبو کننده کفش

می توانید به کمک یک جوراب کهنه و تمیز، یک خوشبوکننده کفش بسازید. کافی است قسمت پنجه جوراب را به جوش شیرین پر کنید. چند قطره اسانس به لیمو، نعناع و اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید. سپس انتهای آن را با یک نخ یا کش محکم کنید و از شب تا صبح درون کفشتان قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

۸- خوشبو کننده کشو

قسمت پنجه جوراب را با مواد معطری همچون دانه‌های اسطوخودوس، رزماری، چوب دارچین یا دانه‌های قهوه پر کرده و انتهای آن را با یک نخ یا کش محکم کنید و درون کشو قرار دهید.

۹- گردگیر پشمی

قسمت پاشنه تا پنجه جوراب را جدا کنید و با استفاده از قیچی چند برش بر روی قسمت آستین جوراب ایجاد کنید. دقت کنید که برش ها را تا قسمت انتهایی ایجاد نکنید تا برش ها از انتها به یکدیگر متصل باشند. اکنون انتهای یک لوله پلاستیکی را به چسب آغشته کرده و جوراب لایه لایه شده را دور آن بچسبانید. با این کار می توانید یک گردگیر پشمی کوچک بسازید.

ارسال نظر شما
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.