خواندنی ها, گوناگون

دستور پخت جادویی ماش پلو

ماش پلو یکی از خوشمزه‌ترین پلوهای مخلوط است به شرطی که راز و رمزهای آن را به خوبی بلد باشید و اجرا کنید!

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16683
یکشنبه 6 خرداد 1403 - 15:16

به جرئت می‌گوییم این پلوی مخلوط از هر نوع عدس پلویی جذابتر و دلنشین تر است! مخصوصا اگر از پیاز برای ته دیگ آن استفاده کنید که دیگر نورعلی نور خواهد شد!

مواد لازم

ماده غذایی مقدار
برنج ۳ پیمانه
ماش یک و نیم پیمانه
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
زعفران دم کرده به میزان سخاوت شما!
کشمش پلویی نصف استکان
زرشک نصف استکان
کره به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا یک نکته طلایی را بگوییم و آن را حتما آویزه‌ی گوشتان کرده و انجام بدهید؛ ماش را بعد از اینکه خوب پاک کردید و شستید حتما چند دقیقه در مقداری روغن تفت بدهید! علت این کار وا نرفتن ماش هنگام پخت و جدا نشدن پوسته‌ی آن است. برای داشتن یک ماش پلوی حرفه‌ای و بدون عیب و نقص حتما این مورد را رعایت کنید.

هنگام تفت دادن ماش‌ها کمی زردچوبه و نمک هم به آن اضافه کنید. بعد یک لیوان آب روی آن بریزید و با حرارت کم اجازه بدهید بپزند.

در این فاصله شما به سراغ مواد پلوی مخلوط بروید. پیاز را بشویید و پوست گرفته و خلالی نازک خرد کنید و آن را در تابه با مقداری روغن سرخ کنید. طلایی و سبک که شد سینه‌های مرغ را که از قبل شسته و خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید. سینه‌ها را مکعبی کوچک برش بزنید چون لابه لای پلو زیباتر است و برای میل کردن هم آسانتر خواهد بود! وقتی رنگ مرغ‌ها تغییر کرد زعفران دم کرده را به همراه زرشک پاک کرده و شسته و همچنین کشمش دم گرفته به آن اضافه کنید و کمی تفت که دادید ماش‌های پخته را هم به این مواد اضافه کنید.

یک قابلمه را پر از آب کرده و بعد از جوش آمدن مقداری نمک به همراه برنج شسته شده داخل آن بریزید و وقتی مغز برنج‌ها نرم شد آنها را آبکشی کنید.

یکی از رازهای خوشمزگی این غذا ته دیگ آن است! پیازها را به صورت حلقه‌ای ضخیم برش بزنید و کف قابلمه را که روغن و زعفران ریخته‌اید با پیازهای حلقه‌ای بپوشانید. برنج را با مواد پخته شده که شامل ماش و زرشک و کشمش است مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید. می‌توانید لایه لایه هم برنج و مواد را روی پیازها بریزید این بخش دیگر به خودتان ارتباط دارد! در طعم اصلی غذا تاثیری نخواهد گذاشت!

در انتها مقداری کره تکه شده روی پلو قرار بدهید، حرارت گاز را زیاد کرده و در قابلمه را ببندید! وقتی که بخار را داخل قابلمه دیدید حرارت را کم کرده و دمکنی بگذارید و اجازه بدهید برای ۴۵ دقیقه دم بکشد.

این پلوی مخلوط طعمی جادویی و منحصربه فرد دارد و مطمئن باشید عاشق آن خواهید شد! حتی می‌توانید مرغ را هم حذف کنید و تنها با ماش و زرشک و کشمش این غذا را بپزید. در هر دو صورت خوشمزه خواهد شد و شما را از داشتن یک غذای جدید که به برنامه همیشگیتان اضافه می‌شود شاد خواهد کرد!

منبع: راهنماتو

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *