خواندنی ها, گوناگون

دستور پخت پاستا صورتی | دخترونه ترین پاستای دنیا رو درست کن

پاستا صورتی با لبو یک غذای خوشمزه است که از ترکیب پاستا و سس صورتی با لبو تهیه می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 16785
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 16:52

برای تهیه این غذا، ابتدا پاستا را تا جایی که نرم و خمیری شود پخته و آبکش کرده و سپس سس صورتی با لبو را آماده می‌کنیم. سس صورتی معمولاً از موادی مانند لبو خرد شده، پوره گوجه فرنگی، خامه، پیاز، نمک، فلفل و روغن زیتون تهیه می‌شود.

سپس پاستا را با سس صورتی با لبو مخلوط کرده و آماده سرو می‌کنیم. این غذا با طعم خوشمزه و خوشرنگ سس صورتی لبو، همراه با پاستای لذت بخش، یک وعده غذایی شیرین و لذت بخش برای لذت بردن در وعده غذایی شما خواهد بود.

یکی از انواع پاستاها که نه تنها طعم و مزه بی‌نظیر و دلچسبی دارد، بلکه با ظاهر زیبا و منحصر به فرد هر کسی را به خود جذب می‌کند پاستا صورتی با لبو است که با سس لبو تهیه می‌شود.

کسانی که از برنامه غذایی گیاهخواری پیروی کرده و کودکان از طرفداران پروپاقرص این غذا به شمار می‌روند. پاستای لبو یک غذای سالم بوده که در کمترین زمان و به راحتی مهیا می‌شود. در عین حال این پاستا هزینه چندانی لازم ندارد.

در صورتی که شما قصد داشته باشید پاستای بدون گلوتن و یا پاستا با غلات کامل مصرف کنید، قطعاً پاستا صورتی با لبو تهیه می‌شود بهترین گزینه بوده که یک غذای کامل، سالم، خوشمزه و دلچسب را برایتان فراهم می‌کند.

با ما همراه باشید تا نحوه تهیه پاستا صورتی با لبو را به طور گسترده و کامل برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای پخت پاستا صورتی با لبو به شرح زیر است:

پاستا فرمی: ۱ بسته ۵۰۰ گرمی

سیر: ۴ حبه

لبو: ۳ قاشق غذا خوری

پنیر پارمسان: ۳ قاشق غذا خوری

گردو یا پسته: ۳ عدد (۱۳ عدد)

روغن زیتون: به میزان کافی

خامه: ۴ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه

ریحان تازه: به میزان دلخواه برای تزئین

آب لیمو ترش تازه: ۱ عدد

پنیر فتا: یک قوطی کبریت برای تزئین

طرز تهیه

گام اول – آماده کردن مواد:

در وهله اول برای پاستا صورتی با لبو لازم است گل و لای لبوها را گرفته و آنها را تمیز بشورید. سپس لبوها را در اندازه‌های کوچک‌تر برش زده و در قابلمه آب پز کرده و یا اینکه در فر به طور کامل طبخ کنید.

برای آب پز کردن لبو لازم است قابلمه‌ای را در نظر گرفته و پس از ریختن تکه های لبو در آن تا نیمه آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید. حرارت گاز را در حد متوسط بگذارید تا به آرامی لبوها مغزپخت شوند.

پس از آنکه لبوها کاملاً پخته شدند آنها را از قابلمه بیرون آورده و صبر کنید تا کاملاً خنک شوند. سپس پوست آنها را جدا کنید.

گام دوم – تهیه سس لبو:

در این مرحله لازم است دستگاه غذاساز یا مخلوط را آماده کرده و دم دستتان بگذارید. پس از آن لبوها را در اندازه کوچک‌تر درآورده و یا اگر قبلاً این کار را انجام داده‌اید، به همین شکل در دستگاه غذاساز منتقل کنید.

هم اکنون چهار حبه سیر را پوست گرفته و بشویید.

در ادامه خامه، پنیر پارمسان، فلفل سیاه، آب لیمو ترش، ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری روغن زیتون و حبه‌های سیر را به لبو در دستگاه غذاساز اضافه کرده و روشن کنید تا کاملاً این مواد پوره شوند.

در صورتی که پس از پوره شدن این مواد بافت این سس خامه‌ای نبوده و تا حدی سفت و سخت بود، لازم است به اندازه ۳ الی ۷ قاشق غذاخوری در آن شیر اضافه کرده و مخلوط کنید. چنانچه شیر در اختیارتان نبود می‌توانید در ازای آن آب در این سس بریزید.

توجه داشته باشید به یکباره هفت قاشق شیر را در سس نریخته و به تدریج در این سس اضافه کرده و مخلوط کنید.  اگر غلظت سس شما به حد مطلوب نرسیده بود مجدداً در آن شیر ریخته و هم بزنید.

چنانچه در منزل دستگاه مخلوط کن یا غذاساز در اختیارتان نبود به هیچ وجه نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید لبو پخته شده را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کرده و سپس با گوشتکوب آن را لهیده کنید. سپس حبه های سیر را نیز له کرده و مابقی مواد را در آن اضافه و مخلوط کنید.

هم اکنون سس لبوی بی‌نظیر و خوشمزه شما برای پاستا صورتی با لبو کاملاً مهیا است.‌

گام سوم:

یک قابلمه نسبتاً بزرگ را انتخاب کرده و بیش از نیمه در آن آب بریزید. سپس به اندازه نصف قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن کنجد را در آن اضافه کنید.

قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا جوشیده شود. پس از آن پاستاها را در آب جوش بریزید تا نرم و پخته شوند.

از آنجا که پاستا پس از اضافه کردن سس سرو کرده و دم گذاشته نمی‌شود، لذا لازم است در مرحله پخت آنها در آب جوش، مدت زمان بیشتری مانده و مغز پخت شوند.

در دقایق آخر پخت پاستا به اندازه یک پیمانه آب آن را جدا کرده و کنار بگذارید. هنگامی که پاستا نرم و پخته شد، محتویات قابلمه را در آبکش خالی کنید.‌

گام چهارم:

یک تابه در اندازه بزرگ با لبه های بلند را در نظر بگیرید. سپس سس لبویی که مهیا کرده‌اید را در تابه ریخته و پاستا های آبکش شده را به همراه یک پیمانه آب آن، در تابه اضافه کرده و زیر و رو کنید تا همه پاستاها به سس آغشته شوند.

در حدود ۵ دقیقه مخلوط پاستا را بر روی شعله ملایم گاز بگذارید تا به آرامی طعم و مزه مواد در هم ترکیب شوند.

گام پنجم – سرو پاستا صورتی با لبو:

هم اکنون پاستا صورتی با لبو با طعم و مزه بی‌نظیر مهیای سرو است.

ظرف مناسبی را جهت سرو آماده کرده و پاستای صورتی را در آن بریزید. شما می‌توانید این پاستا را با مغز گردوی خرد شده یا خلال پسته‌ چیدمان کرده و مقداری پنیر فتای رنده شده و برگ ریحان تازه بر روی آن دورچین کنید.

قطعاً شما و اعضای خانواده از طعم و مزه بی‌نظیر پاستا صورتی با لبو شگفت زده می‌شوید. نوش جانتان.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *