چند راهکار برای از بین بردن بوی بد سطل زباله

اگر بوی شدید زباله‌ها را احساس می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سطل زباله خانه یا محل کار خود را تغییر دهید. با این حال می‌توانید از روش‌های از بین بردن بوی بد سطل زباله نیز استفاده کنید.
چند راهکار برای از بین بردن بوی بد سطل زباله
کد خبر : 12689
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 22:50
168 بازدید

به احتمال زیاد بارها مجبور شده اید با بوی بد ناشی از سطل زباله آشپزخانه خود مقابله کنید. بوی بد سطل زباله ناشی از علل مختلفی است، اما اصلی ترین آنها وجود غذای قدیمی و فاسد است. هم سطل‌های زباله در فضای باز و هم سطل‌های زباله داخلی ممکن است بوی غذاهای قدیمی یا فاسد شده ای را که مدتی طولانی مانده اند در خود نگه دارند. ما در این بررسی با ارائه راهکارهای از بین بردن بوی بد سطل زباله به شما کمک می‌کنیم تا با این مشکل مقابله کنید.

۱- سطل‌های زباله را زود به زود خالی کنید

اگر متوجه شدید که سطل‌های زباله در خانه یا اداره بوی نامطبوع می‌دهند، ممکن است لازم باشد تعداد دفعات بیرون آوردن زباله‌ها را افزایش دهید. اگر سطل‌های زباله بدبو شما در یک مکان بسیار پرتردد مانند آشپزخانه قرار دارند، زباله‌ها را سریع جمع کنید و بیرون ببرید. اگر این زباله‌های اضافی برای مدت طولانی در سطل بمانند، بوی آنها در تمام اتاق پخش می‌شود. در نهایت، سعی کنید تعداد دفعات خالی کردن سطل زباله خود را افزایش دهید تا مشکل سطل بدبوی خود را حل کنید.

۲- از کیسه‌های زباله استفاده کنید

ریختن زباله به طور مستقیم در سطل زباله می‌تواند به طور غیرمستقیم باعث ایجاد بوی زباله در خانه یا محل کار شما شود. حتی بهترین سطل‌های زباله نیز پس از مدتی مشخص شروع به جذب غذا و بوی ضایعات می‌کنند. به ویژه اگر از سطل‌های پلاستیکی در خانه استفاده می‌کنید، بوی بد به سرعت جذب سطل می‌شود. پوشاندن سطل‌ها با کیسه‌های زباله قبل از ریختن زباله در داخل سطل، حائلی بین زباله و سطل ایجاد می‌کند که به کاهش جذب بو کمک می‌کند. کیسه‌های زباله به طور قابل توجهی بو گرفتن سطل را به تأخیر می‌اندازند. حتی می‌توانید کیسه‌های زباله معطر یا خوشبو کننده را پیدا کنید که می‌توانند به کاهش بوی زباله در هنگام جمع آوری مواد زائد کمک کنند.

۳- سطل زباله خود را مدام تمیز کنید

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی بد سطل زباله، تمیز کردن مداوم آن است. حتی پس از استفاده از کیسه‌های زباله، سطل‌ها پس از استفاده طولانی مدت شروع به جذب بو می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلیل پاره شدن کیسه‌ها، نشت زباله مایع یا جذب بو در طول زمان باشد. پس از استفاده کافی یا باید سطل زباله خود را برای رفع بو تمیز کنید یا آن را تعویض کنید. شما باید سعی کنید به طور منظم سطل زباله خود را شستشو دهید تا آن را تازه نگه دارید و شرایط بهداشتی را ایجاد کنید. دستمال‌های ضدعفونی کننده و اسپری‌هایی که حاوی سفید کننده هستند، در از بین بردن باکتری‌ها و از بین بردن لکه‌های ریخته شده در داخل سطل زباله مؤثر واقع می‌شوند.

۴- مواد کمپوست را جدا کنید

برخی از سطل‌های زباله به دلیل وجود انواع زباله‌هایی که جمع آوری می‌کنند، سریع تر بو می‌گیرند. به عنوان مثال، یک سطل زباله در آشپزخانه خانه یا محل کار شما به دلیل ضایعات غذایی که داخل آن می‌ریزید، بوی قوی تری خواهد داشت. خوشبختانه، شما می‌توانید با جدا کردن مواد قابل کمپوست خود از بقیه زباله‌ها، با بوی بد مبارزه کنید. باید یک سطل کمپوست برای مواد غذایی اضافی مانند پوسته تخم مرغ، پوست میوه و سبزیجات و غیره خریداری کنید. دور نگه داشتن این اقلام از سطل‌های زباله به شما کمک می‌کند ظرفیت اشغال شده در سطل زباله خود را کاهش دهید که این امر بوی بد را به میزان زیادی کم خواهد کرد. حتی می‌توانید سایر مواد کمپوست خانگی و تجاری مانند ضایعات کاغذ را نیز در سطل دیگری بریزید.

۵- جوش شیرین را داخل سطل زباله بریزید

جوش شیرین یک عامل تمیز کننده و از بین برنده بو است، بنابراین منطقی است که بتوانید از آن برای خوشبو کردن یک سطل زباله بدبو استفاده کنید. حتی می‌توانید در زمان تمیز کردن سطل زباله از جوش شیرین استفاده کنید. برای استفاده از جوش شیرین کافی است قبل از قرار دادن کیسه زباله جدید، مقداری جوش شیرین در انتهای سطل خود بپاشید. اگر تحمل بوی جوش شیرین برای شما دشوار است، می‌توانید به جای آن یک کیسه جوش شیرین درست کنید تا در ته قوطی خود قرار گیرد. برای این کار کافی است یک جوراب، چند تکه پارچه یا یک فیلتر قهوه بردارید و آن را با جوش شیرین پر کنید. بالای کیسه را با کش ببندید و آن را در کف سطل زباله خود قرار دهید تا بوهای مزاحم را جذب کند.

۶- از روغن‌های ضروری استفاده کنید

اگر یک مجموعه روغن‌های ضروری در خانه دارید، می‌توانید از این روغن‌ها به روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوی بد سطل زباله استفاده کنید. روغن‌های ضروری روشی مؤثر و ایمن برای افزودن رایحه ای تازه و حفظ بوی معطر سطل‌های زباله به جای نامطبوع بودن هستند. شما می‌توانید با افزودن آب مقطر، سرکه سفید، الکل و اسانس‌های مورد علاقه خود در یک بطری اسپری، روغن‌های ضروری را در یک اسپری خوش بو کننده پخش کنید. همچنین می‌توانید پنبه ای را در روغن‌های ضروری آغشته کنید و آن را در ته کیسه زباله بیندازید.

۷- از دانه‌ها و پودرهای قهوه استفاده کنید

تفاله‌های قهوه و دانه‌های قهوه دارای عطر قوی هستند که برای جذب بو عالی عمل می‌کنند. بسیاری از عطر فروشی‌ها یا شمع‌ فروشی‌ها از دانه‌های قهوه به‌ عنوان دکمه تنظیم مجدد هنگام نمونه‌ برداری از رایحه‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از دانه‌های قهوه به همین روش در خانه یا محل کار خود استفاده کنید. از دانه‌های قهوه یا تفاله‌های قهوه به عنوان لایه پایه برای زباله یا توده کمپوست خود استفاده کنید. بوی تند و آجیلی قهوه بر بوی زباله یا ضایعات غلبه خواهد کرد. تفاله‌های قهوه استفاده شده نیز به طور کلی مواد کمپوست را عالی می‌کنند، بنابراین در افزودن آنها به سطل زباله خود کوتاهی نکنید.

۸- سایر خوشبوکننده‌های خانگی را در نظر بگیرید

بسیاری از خوشبوکننده‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید آنها را تهیه کنید. شاید تعجب کنید که بدانید خاک گربه یک خوشبو کننده خوب است. اگر گربه ای در خانه دارید، مقداری از خاک بستر تمیز حیوان را در ته کیسه زباله خود استفاده کنید. بستر برای جذب رطوبت و بوهای زباله کاربرد دارد. یکی دیگر از راهکارهای خانگی ساده برای از بین بردن بوی بد سطل زباله، استفاده از ورق‌های خشک کن است. یک یا دو ورقه خشک کن را در انتهای سطل زباله یا کیسه خود قرار دهید تا عطری تازه به آن اضافه شود و بوهای تند را از بین ببرید. فقط یک ورق خشک کن را در انتهای سطل قرار دهید. همچنین کمی اسانس لیمو یا نعناع فلفلی را روی ورقه بریزید تا طراوت بیشتری داشته باشید.

۹- با روزنامه از بوی سطل زباله خود جلوگیری کنید

شما می‌توانید با چند ترفند ساده مطمئن شوید که سطل زباله‌های داخل منزل شما هرگز بو نمی‌دهند. نکته اصلی در مورد جلوگیری از بوی بد سطل زباله، استفاده از محصولاتی است که به جذب هر گونه بوی نامطبوع کمک می‌کنند. یکی از مواردی که باعث ایجاد بو در سطل زباله می‌شود، رطوبت است.

حتی زمانی که کیسه ای را در سطل زباله قرار می‌دهید، رطوبت داخل آن جمع می‌شود و به مرور زمان بدبو می‌شود. بیایید صادق باشیم، چه کسی واقعاً می‌خواهد ساعت‌ها ته یک سطل زباله بدبو را تمیز کند؟ برای مبارزه با این موضوع، یک روزنامه قدیمی بردارید و آن را ته سطل زباله و زیر کیسه زباله قرار دهید. هر بار که آماده بیرون آوردن زباله‌های آشپزخانه خود هستید، روزنامه را بردارید و آن را با بقیه زباله‌های خود دور بریزید. روزنامه هر گونه رطوبت اضافی را جذب می‌کند و به جلوگیری از تجمع رطوبت در انتهای سطل کمک می‌کند.

نحوه تمیز کردن سطل زباله بد بو!

اگر متوجه شدید که به سادگی نمی‌توانید از شر بوی بد سطل زباله خلاص شوید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که اقدامات بیشتری انجام دهید. خبر خوب این است که شما هنوز هم می‌توانید یک سطل زباله آشپزخانه یا یک سطل زباله در فضای باز را با وسایلی که از قبل در خانه تهیه کرده اید تمیز کنید. برای تمیز کردن عمیق که هیچ بوی ماندگاری باقی نمی‌گذارد، می‌توانید از جوش شیرین یا مخلوطی از صابون ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید. برای استفاده از جوش شیرین، ۱.۴ فنجان جوش شیرین را در سطل زباله خود بریزید و بگذارید چند ساعت بماند تا بوها را جذب کند.

سپس سطل را به بیرون یا جای دیگری ببرید که خیس شود. برای شستن سطل، آن را به صورت افقی دراز کنید و از یک واشر فشاری یا شیلنگ برای اسپری داخل آن استفاده کنید. اگر جای اضافی روی قوطی وجود دارد که تنها با فشار آب از بین نمی‌رود، از دستکش و یک اسفنج درشت برای تمیز کردن داخل قوطی استفاده کنید. برای استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن سطل زباله، می‌توانید این مرحله تمیز کردن را به مرحله جوش شیرین اضافه کنید یا آن را به تنهایی انجام دهید.

  1. حدود دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با مقدار زیادی آب مخلوط کنید و محلول را در یک بطری اسپری بریزید.
  2. داخل سطل خود را به گونه ای اسپری کنید که خیس شود و روی مناطقی که کثیفی چسبیده است تمرکز کنید.
  3. بگذارید سطل برای چند دقیقه در محلول خیس شود، سپس آن را با فشار آب بشویید یا با استفاده از یک اسفنج درشت آن را بشویید.
  4. هنگامی که تمیز کردن سطل‌های زباله خود را به پایان رساندید، اجازه دهید خشک شوند و از یکی از روش‌های بالا استفاده کنید تا از ماندگاری بو در آینده جلوگیری کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.