گوناگون

راحت ترین باقلوایی که می توان در خانه پخت | باقلوایی که سه سوته حاضر می شود

باقلوای شعریه در زمان بسیار کوتاهی حاضر می‌شود ولی طعم آن به حدی خوب و دلچسب و بی نظیر است

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 14220
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:33

باقلوای شعریه در زمان بسیار کوتاهی حاضر می‌شود ولی طعم آن به حدی خوب و دلچسب و بی نظیر است که شاید دلتان بخواهد هر روز آن را درست کنید. نکته مهمتر این که، اگر برای مهمانی‌ها آن را آماده کنید همه دستورش را از شما می‌پرسند!

مواد لازم

ماده غذایی مقدار
شعریه یک بسته
شیرعسلی نصف یک قوطی
کره ۵۰ گرم
مغز گردو به میزان دلخواه
زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه

رشته‌های شعریه را در ظرفی بریزید و آنها را با گوشتکوب خوب خرد کنید. حتی می‌توانید در کیسه خودش هم این کار را انجام بدهید از آنجا که رشته‌های خشک و نازکی است به سرعت خرد می‌شود. باید تا آنجا که می‌توانید آنها را ریز خرد کنید.

یک تابه نچسب روی گاز بگذارید و شعریه‌های پودر شده را در آن تفت بدهید. باید این مرحله را تا جایی که رنگ شعریه‌ها تغییر کند و خامی آنها گرفته بشود ادامه بدهید. حدود ۵-۶ دقیقه زمان می‌برد. فقط در این مدت مرتب آنها را هم بزنید و حواستان به شعله گاز هم باشد چون اگر حرارت را زیاد کنید زود می‌سوزند.

بعد از اینکه شعریه‌ها تفت خوردند کره را به آنها اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر هم با کره آنها را تفت بدهید. در این قسمت هم باز رنگ شعریه‌ها قهوه‌ای تر خواهد شد. وقتی کره خوب ذوب شد و به بافت شعریه‌ها وارد شد نوبت به زعفران دم کرده می‌رسد. آن را هم با مواد خوب ترکیب کنید تا رنگ طلایی شعریه دلربایی را شروع کند!

در انتها شعله گاز را خاموش کنید و شیرعسلی را به آن اضافه کنید و خیلی خوب و سریع هم بزنید. تمام قسمت‌ها باید به شیرعسلی آغشته بشوند.

برای اینکه بتوانید رول شعریه داشته باشید از نایلون فریزر یا فویل می‌توانید استفاده کنید. هر کدام در دسترستان بود فرقی ندارد. مواد شعریه را روی نایلون یا فویل بریزید و خوب سطح آن را صاف کنید. با گوشتکوب یا وردنه می‌توانید این کار را بهتر انجام بدهید. وقتی یکدست شد گردوهایی را که با چاقو خرد کرده‌اید و زیر دندان قابل حس شدن هستند وسط آن بریزید و به وسیله نایلون یا فویلی که زیر شعریه‌هاست آن را رول کنید و داخل یخچال قرار بدهید. مدتی در یخچال بماند تا خنک شده و قابل برش زدن باشد. اگر فرصت شما برای سرو آن زیاد است سعی کنید حدود ۴-۵ ساعت در یخچال بگذارید. بعد از طی این مرحله، آنها را برش بزنید و در ظرف سرو بچینید.

این باقلوا بی نهایت خوشمزه است و برای مواد میانی آن می‌توانید از پسته و فندق خرد شده هم استفاده کنید. حتی اگر علاقه‌ای به مغزیجات ندارید حذف کردن گردو هم امکان پذیر است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *