جامعه

آسان ترین راه برای پاک کردن لاک بدون استون | ۷ ترفند ساده برای پاک کردن لاک بدون آسیب به ناخن

افزودنی های موجود در لاک پاک کن های سنتی مانند ایزوپروپیل استون، متیل اتیل کتون و n متیل‌پیرولیدون اگرچه قادرند

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 14217
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:07

افزودنی های موجود در لاک پاک کن های سنتی مانند ایزوپروپیل استون، متیل اتیل کتون و n متیل‌پیرولیدون اگرچه قادرند به سرعت لاک ناخن شما را پاک کنند، اما معایبی همچون آسیب رساندن به ناخن ها و کوتیکول های ناخن را نیز به همراه خواهند داشت. اگر می خواهید بدون استفاده از لاک پاک کن های شیمیایی از شر لاک ناخن های خود خلاص شوید، می توانید از روش های جایگزین و بی ضرر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که روش هایی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم، ملایم تر از لاک پاک کن های شیمیایی هستند و برای اثر بخشی به زمان بیشتری نیاز دارند. جهت تسریع بخشیدن در پاک کردن لاک ناخن توصیه می کنیم پیش از استفاده از این روش ها ناخن هایتان را در مقداری آب گرم خیس کنید. این کار به سست شدن لاک و سریع تر پاک شدن ناخن شما کمک می کند.

۱- الکل

استفاده از الکل یا محلول ضدعفونی کننده دست یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن لاک بدون نیاز به لاک پاک کن و استون است. مقداری الکل روی یک گلوله یا پد پنبه ای بمالید و آن را روی ناخن خود قرار دهید. حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس چندین بار به آرامی پد پنبه ای را روی سطح ناخن خود بکشید. با این کار لاک ناخن شما تمیز خواهد شد. اکثر عطرهای مبتنی بر الکل نیز در پاک کردن لاک ناخن موثر هستند. اما برای از بین بردن کامل لاک به مقدار بیشتری عطر نیاز است. اما به احتمال زیاد شما نمی خواهید عطر ارزشمند خود را برای این کار هدر دهید!

۲- سرکه و آب پرتقال

مقدار مساوی سرکه سفید و آب پرتقال را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس یک پنبه را به این محلول آغشته کرده و حدود ۱۰ ثانیه بر روی ناخن های خود فشار دهید. سپس پد پنبه ای را به آرامی بر روی ناخن هایتان بکشید تا پاک شوند.

۳- لیموترش

آب لیمو ترش سرشار از اسید سیتریک است و می تواند در پاک کردن لاک از روی ناخن ها موثر واقع شود. یک تکه لیموی تازه روی ناخن هایتان قرار دهید و یا ناخن هایتان را در داخل مقداری آبلیمو فرو کنید. سپس کمی صبر کنید تا ناخن هایتان نرم شوند. حال از یک پد پنبه ای برای پاک کردن لاک ناخن خود استفاده کنید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. اگر بریدگی یا شکاف هایی بر روی کوتیکول ناخن خود دارید، توصیه می کنیم از این کار صرفنظر کنید. زیرا ممکن است موجب سوزش شود.

۴- اسپری مو

اسپری های موی آئروسل (هواپخش) قادرند لاک ناخن را به راحتی از بین ببرند. یک پنبه یا پد پنبه ای را به اسپری مو آغشته کنید و به مدت ۱۰ ثانیه روی ناخن هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آنها را مالش دهید تا لاک ناخنتان تمیز شود. اسپری مو علاوه بر پاک کردن لاک از روی ناخن ها می تواند آن را از روی پارچه یا فرش نیز پاک کند.

۵- پاک کننده های مبتنی بر سویا

سویا یک ماده طبیعی جایگزین استون در پاک کردن لاک ناخن است که با ناخن و پوست شما بسیار مهربان تر از استون، الکل و استات‌ رفتار می کند. البته سویا نسبت به این ترکیبات ملایم تر است و برای موثر بودن لازم است آن را حدود ۴۵ ثانیه بر روی ناخن هایتان قرار دهید و سپس به کمک یک پد پنبه ای لاک ناخنتان را پاک کنید.

۶- خمیر دندان و جوش شیرین

خمیر دندان علاوه بر جلادادن دندان ها می تواند به عنوان یک پاک کننده خانگی برای از بین بردن لکه های اسفنج، کف صابون و پولیش نقره، مس، کروم و سایر فلزات مورد استفاده قرار گیرد. در واقع خمیر دندان حاوی حلال اتیل استات است؛ یک عنصر رایج در برخی از پاک کننده های ناخن. کافی است مقداری خمیردندان را با جوش شیرین ترکیب کنید و روی ناخن هایتان بمالید. سپس با پد پنبه ای لاک ها را پاک کنید.

۷- پراکسید هیدروژن و آب داغ

پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده ملایم است که می تواند در پاک کردن لاک از روی ناخن ها موثر واقع شود. اما لازم است پیش از استفاده آن را با مقداری آب داغ رقیق کنید تا به پوست دست شما آسیبی نرساند. کافی است یک قسمت آب داغ را با دو قسمت پراکسید هیدروژن ترکیب کنید و ناخن هایتان را به مدت یک دقیقه درون آن قرار دهید. سپس به کمک یک سوهان ناخن شیشه ای به آرامی لاک ناخنتان را پاک کنید.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *