فرهنگ و هنر

بن نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را چگونه تهیه کنیم؟ | ثبت نام دریافت بن نمایشگاه آغاز شد

برای خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌توان به دو شیوه حضوری و غیرحضوری (مجازی) اقدام کرد. اما

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 14279
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 17:02

برای خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌توان به دو شیوه حضوری و غیرحضوری (مجازی) اقدام کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان استفاده از بن کارت تخفیف در خرید حضوری وجود ندارد.

خرید به صورت حضوری

همانند دوره‌های قبل، امکان خرید به صورت فیزیکی و حضوری در نمایشگاه برای بازدید کنندگان فراهم شده است و هر ناشر ملزم است، آثار منتشر شده از سال ۱۳۹۹ به بعد خود را در معرض دید افراد بازدیدکننده قرار دهد؛ به‌عبارت دیگر ناشر نمی‌تواند هر اثری را در نمایشگاه عرضه کند.
در هر غرفه، کارتخوان وجود دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند از این طریق هزینه خرید کتاب را بپردازند؛ البته این بدان معنا نیست که امکان خرید با پول نقد وجود ندارد.

خرید به صورت غیر حضوری

بخش مجازی نمایشگاه کتاب بین المللی تهران برای آن دسته از افرادی که فهرست کتاب‌های مدنظر خود را از قبل تهیه کرده‌اند گزینه بسیار مناسبی است؛ علاوه‌براین در خرید به شیوه مجازی از نمایشگاه کتاب تهران می‌توان از بن‌کارت تخفیف استفاده کرد.

همه ناشران شرکت‌کننده می‌توانند با ثبت‌نام در سایت نمایشگاه مجازی ( book.icfi.ir) و در قسمت پنل ناشران و کتاب فروشی‌ها برا هر اثر خود که مطابق با شرایط نمایشگاه است، یک صفحه اختصاصی ایجاد کنند. در این صفحه اطلاعاتی ازجمله مشخصات مربوط به کتاب، تصویر جلد کتاب، نام نویسنده، مولف، مترجم، ناشر و غیره درج شده است. هرصفحه به درگاه بانکی متصل است؛ بنابراین خریدار نمایشگاه مجازی، می‌تواند از این درگاه هزینه کتاب خریداری شده را پرداخت کند.

شیوه ثبت نام دریافت بن نمایشگاه

بخشی از بن‌های تخفیف نمایشگاه کتاب تهران و یارانه اعتباری خرید از این نمایشگاه، به سازمان‌ها و نهادها اختصاص دارد. متقاضیان و مسئولین سازمان‌ها و نهادها درصورت نیاز می‌توانند از فردا با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر تهیه بن کتاب نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند. این نهادها و سازمان‌ها پس از دریافت اعتبار، می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب یعنی ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تهیه کنند؛ به‌عبارت دیگر امکان هزینه‌کرد بُن یارانه‌ای فقط در نمایشگاه مجازی میسر است.

یارانه خرید کتاب یا بُن کتاب، با عنوان «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند؛ بنابراین برای ثبت‌نام به واریز وجه نیازی نیست؛ برهمین اساس اعتبار یارانه سهم خریدار، هنگام خرید کتاب در سامانه فروش متناسب خرید و تا سقف اعلام شده محاسبه خواهد شد. مشمولان باید فرآیند ثبت‌نام را بعد از دریافت پیامکِ «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱ ادامه دهند. براساس سازوکار هزینه‌کرد بن، هر کد ملی تنها یک‌بار مجاز به دریافت بن کتاب است.

مخاطبان باید در نظر داشته باشند، برای تشکیل صفحه کاربری، الزامی برای مطابقت کد ملی و شماره تلفن همراه نیست اما برای دریافت یارانه نیاز به استفاده از شماره تلفن همراهی است که در مالکیت کد ملی باشد. شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده باشد.

یاسراحمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش اعتبار بن دانشجویی برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ خبر داده است. یارانه‌های خرید نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش دانشجویی افزایشی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارد که این مبلغ به تناسب سطح‌بندی متفاوت است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *