خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه سوپ شیر | خوشمزه و آسان

سوپ شیر، یکی از سوپ‌های مجلسی و بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. البته طرز تهیه سوپ شیر نیز

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 7032
پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 23:52

سوپ شیر، یکی از سوپ‌های مجلسی و بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. البته طرز تهیه سوپ شیر نیز تنوع زیادی داشته و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، از مواد اولیه مختلفی در ترکیب آن‌ بهره ببرید. به طور مثال اگر خامه به این سوپ اضافه کنید، میزان کالری آن افزایش می‌یابد. در ادامه با دستور پخت کامل این سوپ آشنا می‌شوید.

سوپ شیر و قارچ
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی ۱ ساعت
زمان پخت غذا ۳ ساعت
میزان سختی ۲ از ۵

سوپ شیر و قارچ، ترکیبی لذیذ و خوشمزه

سوپ شیر ساده روش پخت سختی ندارد، حتی اگر به این سوپ قارچ و خامه نیز اضافه کنید؛ باز هم روش سختی پیش‌رو نخواهید داشت. البته طرز تهیه انواع سوپ ایرانی، بسیار ساده است، اما دستور پخت سوپ شیر شاید کمی با سایر سوپ ها متفاوت باشد. در ابتدا باید مواد اولیه برای پخت این سوپ را تهیه کنید.

مواد اولیه برای سوپ شیر

برای تهیه این سوپ جو و قارچ خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
جو پرک ۱۰۰ گرم
هویج ۱ عدد در سایز متوسط
قارچ ۲۵۰ گرم
شیر نیم لیتر
آبلیمو ۱ قاشق سوپ خوری
پیاز ۲ عدد در سایر متوسط
روغن مایع به اندازه دلخواه
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
نمک به اندازه کفی
زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به اندازه کافی

ناگفته نماند سوپ شیر بدون مرغ نیز قابل طبخ است. همچنین، سوپ شیر با جو پرک طعم بهتری دارد و این جو پرک‌ها با ترکیب مرغ مزه خاصی به خود می‌گیرند. مواد لازم برای سوپ قارچ و شیر که در بالا ذکر شد با اطلاعات زیر قابل طبخ خواهند بود.

۹  مرحله مهم و کاربردی در طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

این سوپ شیر خوشمزه را می‌توان خیلی ساده و طبق مراحل زیر برای پذیرایی از مهمانان خاص خود به عنوان یک پیش غذای لذیذ سرو کرد. مراحل مهم طرز تهیه سوپ شیر را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مرحله اول: سینه مرغ را با آب، پیاز و نمک بر روی اجاق قرار دهید تا بپزد.

مرحله دوم: بعد از پخت کامل سینه مرغ، اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را ریش ریش کنید.

مرحله سوم:  در این مرحله از درست کردن سوپ شیر، پیازها را پوست بگیرید، نگینی خرد کنید، بعد از اینکه روغن مایع را بر روی اجاق قرار دادید و کمی داغ شد، پیازهای خرد شده را در ظرف روغن بریزید. برای رنگ بهتر پیاز کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه جو پرک و هویج‌های خرد شده را به قابلمه پیاز اضافه کنید. بعد از آن، مقداری آب یا آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله باید ۲ ساعتی منتظر لعاب انداختن جو پرک بمانید. در طرز تهیه انواع سوپ جو نیز باید همین قدر منتظر باشید.

مرحله پنجم: بعد از لعاب انداختن جو پرک، مرغ ریش ریش شده را به همراه شیر به ظرف جو پرک اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا شیر به خورد مواد برود.

مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ و شیر، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای ریز کنید، به همراه مقدار کمی روغن بر روی اجاق قرار دهید. برای جلوگیری از سیاه شدن رنگ قارچ، می‌توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم: بعد از سرخ شدن قارچ‌ها آنها را به قابلمه سوپ خود اضافه کنید.

مرحله هشتم: نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به قابلمه خود بیفزایید. بعد از اینکه سوپ شما به جوش آمد و کمی غلیظ شد می‌توانید شعله آن را خاموش کنید.

مرحله نهم: سوپ آماده شده خود را در ظرف سوپ خوری بریزید و آن را با جعفری خرد شده تزیین کنید.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *