خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه فلافل خانگی | ترد و بسیار خوشمزه

فلافل یک غذای محبوب و خوش طعم است که در میان تمامی ایرانیان از محبوبیت فوق العاده زیادی برخوردار است.

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 8384
سه شنبه 7 فروردین 1403 - 0:48

فلافل یک غذای محبوب و خوش طعم است که در میان تمامی ایرانیان از محبوبیت فوق العاده زیادی برخوردار است. این غذا ریشه جنوبی داشته و در آبادان طرفدارن ویژه و پر و پا قرص خود را دارد. حال، اگر شما به فلافلی‌های معروف تهران از جمله فلافل هفت چنار مراجعه کرده باشید و فلافل سیب زمینی را که یکی از مشتقات فلافل با نخود پخته است را میل کرده باشید، این غذا حتما به یک غذای ثابت و همیشگی در لیست غذاهای شما اضافه می‌شود. به همین دلیل، در این مقاله به صورت کامل طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فلافل سیب زمینی
 تعداد نفرات ۳ نفر
زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت غذا ۲۰ دقیقه
میزان سختی کم

فلافل خانگی با سیب زمینی

طرز تهیه فلافل با نخود پخته و سیب زمینی بسیار راحت است. طرفداران فلافل سیب زمینی خانگی آماده باشند. با دستور پختی که در ادامه آمده است قرار است بهترین فلافل عمرتان را امتحان کنید. کافی است مواد لازم را به اندازه گفته شده تهیه کرده و مراحل طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم برای پخت فلافل خانگی

مواد لازم برای پختن این فلافل با سیب زمینی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. این مواد غذایی همان طور که در جدول بالا نیز گفته شد برای ۳ نفر کافی است و اگر شما برای تعداد نفرات بالاتری قصد تهیه این غذا را دارید به اندازه مورد نیاز می‌توانید مواد اولیه را افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نخود خیس خورده ۲ پیمانه
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) به میزان لازم

طرز تهیه فلافل خانگی با سیب زمینی به شکل ساده

در این بخش به صورت گام به گام طرز تهیه فلافل با سیب زمینی با پیمانه را برای شما توضیح داده ایم. طرز تهیه این فلافل خوشمزه را قدم به قدم دنبال کنید تا در نهایت یک فلافل پفکی و خوش طعم داشته باشید.

مرحله اول: ابتدا برای تهیه فلافل سیب زمینی باید نخود را به اندازه ۲ پیمانه از دو روز قبل خیس کنید تا در حین پختن آنها با سختی مواجه نشوید. توجه کنید برای جلوگیری از نفخ شکم حتما در طی این دو روز آب نخودها را تعویض کنید. پس از گذشت دو روز نخودها را با چرخ گوشت یا غذا ساز چرخ کرده و در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله دوم: در این مرحله پیاز و سیب زمینی‌ها را پوست کنده و مانند نخودها به وسیله چرخ گوشت و یا غذاساز خرد کنید. البته شما می‌توانید از رنده نیز استفاده کنید، اما روش قبلی خیلی بهتر و راحت‌تر سیب زمینی و پیاز را خورد کرده و با یک دیگر ترکیب می‌کند. در قدم آخر نیز سیرها پوست گرفته و رنده کنید. پس از رنده کردن سیر آن را به میکس سیب زمینی و پیاز اضافه کنید.

مرحله سوم: به مرحله سوم از طرز تهیه فلافل آبادانی با سیب زمینی رسیدیم. موارد مرحله قبل را به همراه ادویه‌ها به نخودهای چرخ شده اضافه کنید و همه مواد را با یک دیگر مخلوط کنید تا کاملا یک دست شده و موارد اولیه آن از هم قابل تفکیک نباشند.

مرحله چهارم: یک ماهی تابه با اندازه مناسب را بردارید، تا اندازه ای که روی گوله‌های فلافل را بپوشاند روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. با استفاده از قاشق‌های مخصوص پختن فلافل یا به اصطلاح فلافل زن مقداری از ترکیب را به حالت توپ کوچک قلقلی بردارید و داخل روغن قرار دهید تا پخته شود. توجه کنید که حرارت گاز نباید خیلی بالا باشد.

مرحله پنجم: به مرحله آخر از طرز تهیه فلافل  ساده خانگی با سیب زمینی رسیدیم. پس از سرخ شدن فلافل‌ها بر روی شعله ملایم آنها را با استفاده از توری از روغن خارج کرده و روی حوله مخصوص برای کشیده شدن روغن اضافه‌ی درون آن قرار دهید. در آخر نیز به وسیله کاهو، خیارشور، گوجه و سس این غذای خوشمزه را نوش جان فرمایید.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *