خواندنی ها, گوناگون

طرز تهیه سمبوسه با گوشت، ترد و خوشمزه + ۲ روش پخت

برای تهیه سمبوسه روش‌های متنوعی وجود دارد و از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توان آن را در منزل، به شیوه

Print Friendly, PDF & Email
کد خبر : 6621
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 9:30

برای تهیه سمبوسه روش‌های متنوعی وجود دارد و از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توان آن را در منزل، به شیوه سالم‌تری آماده کرد. طرز تهیه سمبوسه در منزل ساده است و مواد میانی آن از ترکیب گوشت، پیاز داغ، فلفل دلمه‌ای و سیب زمینی‌های نگینی سرخ شده، تهیه می‌شود. در نهایت مواد سمبوسه داخل نان لواش قرار گرفته و به شکل مثلثی پیچیده می‌شوند. سمبوسه را می‌توان به صورت ساده و با ترکیب سیب زمینی پخته و پوره شده، پیاز داغ و جعفری خرد شده نیز آماده کرد. از دیگر انواع سمبوسه هم می‌توان به سمبوسه آبادانی با فلفل تند، سمبوسه پیتزایی با سوسیس و سمبوسه مرغ با پنیر پیتزا، قارچ و مرغ اشاره کرد.

در این مطلب مواد لازم و طرز درست کردن سمبوسه خانگی با گوشت را آموزش می‌دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

سمبوسه گوشت
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
زمان پخت ۲ ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه سمبوسه گوشت، مثلثی ترد و مقوی

سمبوسه گوشت، از جمله فست فودهایی است که می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذای مجلسی و خوش‌طعم، روی آن حساب کنید و به دلیل استفاده از گوشت، ارزش غذایی زیادی دارد.

مواد لازم در طرز تهیه سمبوسه رستورانی

در ادامه مواد لازم برای سمبوسه برای ۴ نفر ارائه شده است، در صورت نیاز، با حفظ نسبت‌ها، مواد سمبوسه گوشت را دو یا چند برابر کنید تا سمبوسه‌های بیشتری داشته باشید. همچنین انواع سمبوسه با گوشت چرخ کرده، با اضافه کردن مواد دیگری مانند سبزیجات معطر، قارچ و… نیز آماده می‌شوند. به این شکل شما می‌توانید انواع سمبوسه با طعم‌های جدید را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
سیب‌زمینی درشت ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری
جعفری خرد شده نصف پیمانه
پودر سیر به مقدار کافی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
نان لواش به تعداد لازم
روغن به مقدار کافی

دستور پخت سمبوسه گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت در ادامه آمده است. به طور معمول طرز تهیه سمبوسه با نان لواش دنبال می‌شود، اما شما می‌توانید از خمیر یوفکا نیز به عنوان جایگزین استفاده کنید.

مرحله اولدر اولین مرحله از روش پخت سمبوسه ، سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید. سپس در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن ریخته و سیب‌زمینی‌ها را همراه با کمی نمک تفت دهید تا سرخ شوند.

مرحله دومسیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید. سپس پیازهای نگینی را داخل تابه بریزید و پس از آنکه پیاز کمی سبک شد، زردچوبه را بیفزایید. پیازها را هم بزنید تا سرخ و طلایی شوند.

مرحله سومگوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن مواد ادامه دهید تا رنگ گوشت برگشته و بوی خامی آن از بین برود. حالا فلفل سیاه، پودر سیر و در نهایت رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا طعم گوشت و ادویه‌ها کاملا به خورد هم بروند.

مرحله چهارمدر این مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای نگینی را به گوشت اضافه کنید. پس از آنکه فلفل دلمه‌ای مقداری تفت داده شد، جعفری‌های خرد شده را داخل تابه بریزید.

مرحله پنجمدر نهایت، سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به مواد داخل تابه اضافه کرده و تمامی مواد را به خوبی مخلوط کنید. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا به بخش برش دادن نان‌ها و پیچیدن مواد داخل آن‌ها برسید.

مرحله ششملواش‌ها را به صورت مستطیل‌هایی با عرض ۱۰ سانتی‌متر برش بزنید. یک قاشق غذاخوری از مواد سمبوسه را ابتدای این مستطیل ریخته و آن را به شکل مثلث بپیچید. انتهای نان را حتما محکم کنید تا مواد میانی بیرون نریزند.

مرحله هفتمدرون تابه‌ای گود، مقداری روغن سرخ کردنی ریخته و زمانی که روغن کاملا داغ شد، سمبوسه‌ها را داخل آن گذاشته و با حرارت متوسط دو طرف آن‌ها را کاملا سرخ کنید.

مرحله هشتمسمبوسه‌ها را درون یک توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. برای این کار می‌توانید از دستمال‌های حوله‌ای مخصوص آشپزخانه هم استفاده کنید. دقت داشته باشید که خارج کردن روغن، موجب می‌شود تا هم غذا چربی کمتری داشته و سالم‌تر باشد و هم طعم بهتر و تردتری به خود بگیرد.

نکته: در نهایت، می‌توانید برای تزیین سمبوسه گوشت، از سس سمبوسه، انواع سبزیجات، زیتون یا گوجه‌های گیلاسی استفاده کنید. اگر می‌خواهید سمبوسه بندری با گوشت را آماده کنید، کافی است تا میزان رب را دو برابر کرده و علاوه بر ادویه‌های معمول، از فلفل قرمز تند نیز در مواد میانی سمبوسه استفاده کنید. در طرز تهیه سمبوسه بندری با نون لواش طعم تندتری ایجاد می‌شود؛ پس اگر شما نیز به غذاهای تند علاقه دارید، عاشق این نوع سمبوسه خواهید شد.

طرز تهیه سمبوسه گوشت در فر

اگر دوست دارید تا سمبوسه را با روغن کمتری درست کنید، طرز تهیه سمبوسه در فر انتخاب مناسب شما است:

  • مرحله اول: برای درست کردن سمبوسه در فر، از چند دقیقه قبل فر را روشن کنید تا فضای داخلی آن کاملا گرم شود. درجه موردنیاز بستگی به نوع فر دارد، اما معمولا بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد، برای پخت سمبوسه دمای مناسبی است.
  • مرحله دوم: سمبوسه‌ها را داخل سینی فر چیده و درون فر بگذارید. حدود ۵ تا ۱۰ بعد سمبوسه‌ها کاملا طلایی شده‌اند.
  • مرحله سوم: برای رنگ و لعاب بهتر سمبوسه تنوری می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ به عنوان رومال سمبوسه‌ها استفاده کنید.

نکته: توجه داشته باشید که زمان پخت سمبوسه با نان لواش، کوتاه‌تر از زمان پخت سمبوسه با خمیر یوفکا یا خمیرهای خانگی است.

Print Friendly, PDF & Email

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *